Veröffentlichungen der Wiener Medienpädagogik

2017


Barberi A, Swertz C. Strukturwandel der Öffentlichkeit 3.0 mit allen Updates? in Binder U, Oelkers J, Hrsg., Der neue Strukturwandel der Öffentlichkeit. Weinheim, Basel: Beltz Verlag. 2017. S. 151-179

Swertz C, Schmölz A, Barberi A, Forstner A. The History of Adaptive Assistant Systems for Teaching and Learning. in Fuchs K, Henning PA, Hrsg., Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning . Delft: River Publishers. 2017. S. 15-22. (River Publishers series in innovation and change in education, Band 15).

2016


Schmölz A. Ernsthafte Spiele als Anlass für Ko-Kreativität? in Haag J, Hrsg., Game Based Learning: Dialogorientierung & spielerisches Lernen analog und digital . Brunn am Gebirge: ikon VerlagsGesmbH. 2016. S. 107-118

Stenning K, Schmölz A, Wren H, Stouraitis E, Scaltsas T, Alexopoulos K et al. Socratic dialogue as a teaching and research method for co-creativity? Digital Culture & Education . 2016 Apr 1;8(2):154-168.

Walsh C, Schmölz A. Stop the Mob! Pre-service Teachers Designing a Serious Game to Challenge Bullying. in Veltkamp R, de Gloria A, Hrsg., Games and Learning Alliance - 4th International Conference, GALA 2015, Revised Selected Papers: 4th International Conference, GALA 2015, Rome, Italy, December 9-11, 2015; revised selected papers. Cham: Springer. 2016. S. 431-440. (Lecture Notes in Computer Science, Band 9599). doi: 10.1007/978-3-319-40216-1_48

Zander S, Swertz C, Verdú E, Pérez MJV, Henning P. A semantic MediaWiki-based approach for the collaborative development of pedagogically meaningful learning content annotations. in Molli P, Breslin JG, Vidal ME, Hrsg., Semantic Web Collaborative Spaces : Second International Workshop, SWCS 2013, Montepellier, France, May 27, 2013, Third International Workshop, SWCS 2014, Trentino, Italy, October 19, 2014, Revised Selected and Invited Papers . Band 9507. Springer. 2016. S. 73-114. (Lecture Notes in Computer Science, Band 9507). doi: 10.1007/978-3-319-32667-2_5

Barberi A, Trueltzsch-Wijnen S, Ballhausen T. Geschichte(n), Repräsentationen, Fiktionen: Medienarchive als Gedächtnis- und Erinnerungsorte. Köln: Herbert von Halem Verlag, 2016. 217 S.

Decristoforo B, (ed.), Hopmann S, (ed.), Katschnig T, (ed.), Seebauer L, (ed.), Swertz C, (ed.). Hands On im Technischen Museum Wien: Konzeption und Evaluation der Mitmachausstellung „In Bewegung“. 1. Aufl. Wien: New Academic Press, 2016. 148 S. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 3).

Swertz C, Gal E, Kohen-Vas D, Henning P. INTUITEL: Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning. in Teixeira AM, Szűcs A, Mázár I, Hrsg., Expanding Learning Scenarios: Opening Out the Educational Landscape ; [EDEN 2015 Annual Conference, Barcelona, Spain]. Budapest: European Distance and E-Learning Network. 2016. S. 204-204

Swertz C. Museen aus medienpädagogischer Perspektive. in Decristofero B, Hopmann S, Katschnig T, Swertz C, Hrsg., Hands On im Technischen Museum Wien: Konzeption und Evaluation der Mitmachausstellung "In Bewegung". Wien: New Academic Press. 2016. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 3).