Herzlich Willkommen am Institut für Bildungswissenschaft!


 Veranstaltungen

Mo Di Mi Do Fr Sa So
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
FöP - Fakultätsöffentliche Präsentationen
Praxistag Bildungswissenschaft
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
10.11.2025 09:00
 
10.11.2025 14:02
 

Einblick in mögliche Praktikumsplätze und Berufssparten


 News

12.11.2025
 

Zwischen Struktur und Autonomie: Analysen zu den Lebensrealitäten Wiener Jugendlicher

29.10.2025
 

Education researcher Barbara Schulte argues that the impact of school systems depends on the socio-political background of each nation. With extensive research and lived experience in different European countries and China, she knows that no system is perfect, but everyone can learn from each other.

29. October 2025 by Mario Wasserfaller, Lynn Chiu

02.09.2025
 

Wir suchen Praktikant*innen für das nächste Semester!

30.04.2025
 

Wir bedauern den Tod des langjährigen Mitglieds des Instituts o. Univ.-Prof. Dr. Friedrich Oswald bekannt geben zu müssen.

27.03.2025
 

Wir bedauern den Tod des langjährigen Mitglieds des Instituts o. Univ.-Prof. Dr. Karl Heinz Gruber bekannt geben zu müssen.

17.11.2023
 

 Projekte

25.08.2025
 

Zeitraum: 01.09.2025 - 31.08.2028

Projektleiterin: Ass.-Prof. Dr. Sabine Grenz

 

25.08.2025
 

Zeitraum: 01.10.2025 - 30.09.2029

Projektleiter: Bojan Bilic, PhD

 

01.10.2024
 

Associated Media of Austro-Hungarian Zoological Education (AMAZE) – Zoological wallcharts and glass lantern slides at the University of Vienna

01.07.2024
 

Verbesserung der familiären Lernumwelt in Ungarn und Österreich (PI: Astrid Wirth)

01.09.2023
 

Ableism, the dis/ability binary and beyond: A feminist intersectional approach to theory and digital activism

01.09.2023
 

A University for the People. Colonial Frictions, Sociotechnical Imaginaries and the Creation of the Future

29.12.2022
 

Connecting School, Community and University for social change


Abonnieren Sie hier Neuigkeiten aus dem Institut für Bildungswissenschaft als Maillingliste.