Publications

2023


Felder F. Disability and Democratic Education. In Culp J, Drerup J, Yacek DW, editors, The Cambridge Handbook of Democratic Education. Cambridge : New York: Cambridge University Press. 2023

Felder F, Ikäheimo H. Recognition and Moral Education. In Yacek D, Gary K, Jonas ME, editors, Moral Education in the 21st Century. Cambridge: Cambridge University Press. 2023. p. 151-170 doi: 10.1017/9781009170291.011

2022


Felder F, Magyar-Haas V, (ed.), Drerup J, (ed.), Schweiger G, (ed.). Creating Green Citizens: Bildung, Demokratie und der Klimawandel. Berlin: J. B. Metzler, 2022. 274 p. (Kindheit – Bildung – Erziehung. Philosophische Perspektiven). doi: https://doi.org/10.1007/978-3-662-63376-2

Felder F, Drerup J, Magyar-Haas V, Schweiger G. Creating Green Citizens: Einleitung. In Drerup J, Felder F, Magyar-Haas V, Schweiger G, editors, Creating Green Citizens: Bildung, Demokratie und der Klimawandel. Berlin, Heidelberg: J. B. Metzler. 2022. p. 1-13. (Kindheit – Bildung – Erziehung. Philosophische Perspektiven). doi: https://doi.org/10.1007/978-3-662-63376-2_1

Felder F, Ikäheimo H. Critical Theory, Recognition and Education. In Yacek DW, Gary K, Jonas ME, editors, Moral Education in the 21st Century. Cambridge University Press. 2022

Felder F. Die Ethik inklusiver Bildung. 1 ed. Berlin: J. B. Metzler, 2022. (Kindheit – Bildung – Erziehung. Philosophische Perspektiven).

Felder F, Davy L, (ed.), Kayess R, (ed.). Disability Law and Human Rights: Theory and Practice. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. 268 p. (Palgrave Studies in Disability and International Development). doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-86545-0

Felder F. Inklusive Bildung und Transformation: ein tätigkeitstheoretisch inspirierter Blick. In Yacek DW, editor, Bildung und Transformation: Zur Diskussion eines erziehungswissenschaftlichen Leitbegriffs. Berlin: J. B. Metzler. 2022. p. 141-158

Davy L, Felder F, Kayess R, Green C. Introduction. In Felder F, editor, Disability Law and Human Rights : Theory and Practice. Cham: Springer International Publishing. 2022. p. 1-26 doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-86545-0_1

Felder F. What Does the CRPD Tell Us About Being Human? In Felder F, Davy L, Kayess R, editors, Disability Law and Human Rights : Theory and Policy. Cham: Palgrave Macmillan. 2022. p. 47-66. (Palgrave Studies in Disability and International Development).

2021


Felder F. Celebrating diversity in education and the special case of disability. Educational Review. 2021;73(2):137-152. Epub 2019 Mar 18. doi: 10.1080/00131911.2019.1576590

Felder F. Corona und die ultimativen ‚memento mori’: Überlegungen zu einem besseren Umgang mit Verletzlichkeit in Demokratie und Bildung. In Krause S, Breinbauer IM, Proyer M, editors, Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. Verlag Julius Klinkhardt. 2021. p. 153-168

2020


Moser Opitz E, Schnepel S, Kraehenmann H, Jandl S, Felder F, Dessemontet RS. The impact of special education resources and the general and the special education teacher's competence on pupil mathematical achievement gain in inclusive classrooms. International Journal of Inclusive Education. 2020 Sep 24. Epub 2020 Sep 24. doi: 10.1080/13603116.2020.1821451

Felder F. Gerechtigkeit. In Hartwig S, editor, Behinderung: Kulturwissenschaftliches Handbuch. Stuttgart: J. B. Metzler. 2020. p. 114-118 doi: 10.1007/978-3-476-05738-9_20

Garrote A, Felder F, Krähenmann H, Schnepel S, Sermier Dessemontet R, Moser Opitz E. Social Acceptance in Inclusive Classrooms: The Role of Teacher Attitudes Toward Inclusion and Classroom Management. Frontiers in Education. 2020;5:582873. doi: 10.3389/feduc.2020.582873

2019


Felder F. Inclusive education, the dilemma of identity and the common good. Theory and research in education. 2019 Jul;17(2):213-228. doi: 10.1177/1477878519871429

Felder F. Personzentrierung in der inklusiven Bildungsarbeit: individuelle und gemeinwohlorientierte Ansprüche. In Lob-Hüdepohl A, Eurich J, editors, Personzentrierung – Inklusion – Enabling Community. Stuttgart: Kohlhammer. 2019. p. 131-150

2018


Felder F. The Value of Inclusion. Journal of Philosophy of Education. 2018 Feb;52(1):54-70. doi: 10.1111/1467-9752.12280

Felder F, Ikäheimo H. Anerkennung und inklusive Bildung. In Ethische Dimensionen inklusiver Bildung. Weinheim: Beltz Juventa. 2018. p. 46-61

Showing entries 1 - 20 out of 31