Publications

Showing entries 1 - 50 out of 4285

Education, nationalism and the ordering construction of the world : (Introduction to the WYBE 2022). / Tröhler, Daniel; Piattoeva , Nelli; Pinar, William F.

World Yearbook of Education 2022: Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. Vol. 2022 London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 1-6.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Magical enchantments and the nation’s silencing. Educational research agendas under the spell of globalization. / Tröhler, Daniel.

World Yearbook of Education 2022: Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. ed. / Daniel Tröhler; Nelli Piattoeva; William F. Pinar. London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 7-27 (World yearbook of education , Vol. 2022).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


World Yearbook of Education 2022 : Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. / Tröhler, Daniel (Editor); Piattoeva , Nelli (Editor); Pinar, William F. (Editor).

London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. 290 p.

Publication: Bookpeer-review


Kinderrechte und partizipative Forschung mit Kindern. / Wöhrer, Veronika.

Menschenrechte im interdisziplinären Diskurs. Perspektiven auf Diskriminierungsstrukturen und pädagogische Handlungsmöglichkeiten. ed. / Nico Leonhardt; Robert Kruschel; Saskia Schuppener; Mandy Hauser. Weinheim : Beltz Juventa, 2022. p. 273-282.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Meta-analysis of the relationship between teachers’ self-efficacy and attitudes toward inclusive education. / Yada, Akie (Corresponding author); Leskinen, Markku; Savolainen, Hannu; Schwab, Susanne.

In: Teaching and teacher education, Vol. 109, 103521, 01.2022.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion : Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games . ed. / M Kent; Katie Ellis; Tama Leaver. London : Routledge, 2022. p. o.S.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Biographie. / Dausien, Bettina.

Pädagogisches Vokabular in Bewegung.: Stimmen aus der Allgemeinen Erziehungswissenschaft. ed. / Milena Feldmann; Markus Rieger-Ladich; Carlotta Voß; Kai Wortmann. Weinheim, Basel : Beltz Juventa, 2022.

Publication: Contribution to bookEntry for reference workpeer-review


„Bitte macht das nicht!“ – Zur pädagogischen Bearbeitung antiromaistischer und homophober Artikulationen im persönlichkeitsbildenden Unterricht. / Postner, Amos Christopher.

Lehren und Lernen in Differenzverhältnissen: Interdisziplinäre und intersektionale Betrachtungen. ed. / Yalız Akbaba; Tobias Buchner; Alisha M.B. Heinemann; Doris Pokitsch; Nadja Thoma. Springer VS, 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Conclusion: Schoolteachers and the Nordic model. / Schulte, Barbara; Larsen, Jesper Eckhardt; Thue, Fredrik W.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. ed. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 229-239 (Oxford studies in comparative education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Critical Theory, Recognition and Education. / Felder, Franziska; Ikäheimo, Heikki.

Moral Education in the 21st Century. ed. / Douglas W. Yacek; Kevin Gary; Mark E. Jonas. Cambridge University Press, 2022.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


„Der universitäre „Schnösel“ : Ein Märchen über das Erwachen akademischer Unvernunft . / Kobesova, Zuzana; Macioszek, Frede (Editor); Knop, Julian (Editor).

Klassenfahrt: 63 persönliche Geschichten zu Klassismus und feinen Unterschieden. edition assemblage, 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Die Bedeutung der Thematisierung von Inter* im Bildungskontext - Warum die Kritik an medizinischen Eingriffen allein nicht ausreicht. / Enzendorfer, Mart.

Inter*Pride. ed. / Haller, P., Pertl, L. & Ponzer, T. w_orten & meer. Verlag für verbindendes diskriminierungskritisches Handeln., 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Disability and Democratic Education. / Felder, Franziska.

The Cambridge Handbook of Democratic Education. ed. / Julian Culp; Johannes Drerup; Douglas W. Yacek. Cambridge University Press, 2022.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Doing difference and sameness in European schools : Perspectives from European Anthropology of Education. / Markom, Christa.

Oxford OX : Berghahn Books, 2022. (EASA series).

Publication: BookCollectionpeer-review


Editorial: Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Kremsner, Gertraud; Bernhard, Schimek; Proyer, Michelle.

Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten.: Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022. p. 11-24.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


European Semester 2021-2022 country fiche on disability equality : Austria. Naue, Ursula Juliane (Author); Flieger, Petra (Author). 2022.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Bernhard, Schimek (Editor); Kremsner, Gertraud (Editor); Proyer, Michelle (Editor); Grubich, Rainer (Editor); Paudel, Florentine (Editor); Grubich-Müller, Regina (Contributor).

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022.

Publication: BookCollectionpeer-review


Inklusive Bildung und Transformation : ein tätigkeitstheoretisch inspirierter Blick. / Felder, Franziska.

Bildung und Transformation: Zur Diskussion eines erziehungswissenschaftlichen Leitbegriffs. ed. / Douglas W. Yacek. J. B. Metzler, 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Introduction: Of myths and models : The unity and diversity of Nordic educational cultures. / Schulte, Barbara; Larsen, Jesper Eckhardt; Thue, Fredrik W.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. ed. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 1-22 (Oxford studies in comparative education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Is segregated language support fit for purpose? Insights from German language support classes in Austria. / Erling, Elizabeth; Gitschthaler, Marie; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Educational Research, Vol. 11, No. 1, 2022, p. 573-586.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Schoolteachers and the Nordic model : Comparative and historical perspectives. / Schulte, Barbara (Editor); Larsen, Jesper Eckhardt (Editor); Thue, Fredrik W. (Editor).

Routledge, Taylor & Francis, 2022. 260 p. (Oxford studies in comparative education).

Publication: BookCollectionpeer-review


The Nordic model from afar : Chinese scholarly projections of Nordic education and teachers. / Schulte, Barbara.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. ed. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 80-97 (Oxford studies in comparative education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Das Streckennetz der Metro und seine Passagiere : Theoretische und methodologische Argumente für eine biographieanalytische Perspektive in der Hochschulforschung. / Dausien, Bettina.

Entwicklungen im Feld der Hochschule.: Grundlegende Perspektiven, Steuerungen, Übergänge und Ungleichheiten. ed. / Helmut Bremer; Andrea Lange-Vester. Weinheim Basel : Beltz Juventa, 2021. p. 41-61 (Bildungssoziologische Beiträge).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Editorial to Special Issue: New routines under new conditions: social and cultural implications of the COVID-19 pandemic. / Waechter, Natalia; Steiber, Nadia; Schindler, Larissa; Höllinger, Franz.

In: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS), Vol. 46, 14.12.2021, p. 347–351.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


„Aus Geschichten lernen“ – Biographieforschung als wissenschaftliches Programm jenseits der Methodenfrage. / Dausien, Bettina.

Aufbrüche, Umbrüche, Abbrüche : Wegmarken qualitativer Bildungs- und Biographieforschung. ed. / Thorsten Fuchs; Christine Demmer; Christine Wiezorek. Barbara Budrich, 2021. (Qualitative Bildungs- und Biographieforschung : Schriftenreihe der DGfE-Kommission, Vol. 5).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


„Bleib, wie du bist, auch wenn sie sagen, dass Du nichts bist!“ : Methodologische Überlegungen zu Anrufungen, Aneignungen und Transformationen im Kontext von akademischem Habitus. / Brehm, Alina; Petrik, Flora.

Entwicklungen im Feld der Hochschule. ed. / Helmut Bremer; Andrea Lange-Vester. Weinheim : Beltz Juventa, 2021. p. 123-136.

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


30 Jahre BIOS : Ein Reader mit Beiträgen zum Wiederlesen. / Dausien, Bettina (Editor); Leh, Almut (Editor); Von Plato, Alexander (Editor).

Barbara Budrich, 2021. 349 p.

Publication: BookSpecial Issuepeer-review


Psychometric Properties of the Beach Center Family Quality of Life Scale: Arabic Version. / Alnahdi, Ghaleb H. (Corresponding author); Schwab, Susanne; Elhadi, Ayman.

In: Journal of Child and Family Studies, Vol. 30, 28.10.2021, p. 3131-3140.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Die Jugend von heute: Antidiskriminierung und Umweltschutz sind wichtig. / Wöhrer, Veronika (Interviewee).

In: uni:view, 19.10.2021.

Publication: Other contribution to periodicalInterview


Multimodal Video-Feedback : A Promising way of Giving Feedback on Student Research. / Froehlich, Dominik Emanuel; Guias, Dorothea.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 763203, 19.10.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


CrEEd for Schools. Partizipative Schulentwicklung auf drei Ebenen. Vortrag im Rahmen des wissenschaftlichen Studientages „HoFo meets PH forscht“ an der Privaten Pädagogischen Hochschule der Diözese Linz (PHDL). / Oyrer, Susanne; Reitinger, Johannes; Hauer, Beatrix Maria; Keplinger, Gudrun.

2021. Wssenschaftlicher Studientag „HoFo meets PH forscht“, Linz, Austria.

Publication: Contribution to conferenceOther contribution to conference


Qualitativ, partizipativ und reflexiv: Partizipative Kooperation am inklusiven Bildungsübergang erforschen. / Felbermayr, Katharina; Fasching, Helga; Engler, Simone.

Bildung im gesellschaftlichen Wandel – Qualitative Forschungszugänge und Methodenkritik. ed. / Juliane Engel; André Epp; Julia Lipkina; Sebastian Schinkel; Henrike Terhart; Anke Wischmann. 1. ed. Barbara Budrich, 2021. p. 193-209 (Qualitative Bildungs- und Biographieforschung : Schriftenreihe der DGfE-Kommission, Vol. 6).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Konnektivität : Über die Bedeutung von Zusammenarbeit in der virtuellen Welt. / Fritz, Judith (Editor); Tomaschek, Nino (Editor); Hartner-Tiefenthaler, Martina; Lobnig, Hubert; Gogola, Michael; Grenz, Tilo; Gremsl, Thomas; Paar, Elisabeth; Stöger, Karl; Zafari, Setareh; Koeszegi, Sabine; Filzmoser, Michael; Kubicek, Bettina; Altmanninger, Agnes; Pfadenhauer, Michaela; Stamboliev, Eugenia; Peschl, Markus F.; Bottaro, Gloria Maria; Schönberg, Armin; Franz, Yvonne; Heintel, Martin; Fasching, Helga; Felbermayr, Katharina; Hubmayer, Astrid; Riegler, Maria; Scholz, Markus; Damoser, Wolfgang; Jarmai, Katharina.

1 ed. Münster, 2021. 246 p. (University - Society - Industry: Beiträge zum lebensbegleitenden Lernen und Wissenstransfer, Vol. 10).

Publication: BookCollection


HRM Policies' Impact on Employees' Employability : The Role of Age Climate and the Offering of Developmental Measures. / Schrimpf, Marlene; Froehlich, Dominik Emanuel; Venegas, Barbara Covarrubias.

In: Administrative sciences, Vol. 11, No. 3, 79, 09.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Showing entries 1 - 50 out of 4285