Publications

Showing entries 1 - 50 out of 4109

Die Bedeutung der Thematisierung von Inter* im Bildungskontext - Warum die Kritik an medizinischen Eingriffen allein nicht ausreicht. / Enzendorfer, Mart.

Inter*Pride. ed. / Haller, P., Pertl, L. & Ponzer, T. w_orten & meer. Verlag für verbindendes diskriminierungskritisches Handeln., 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


The Case Comparison Table : A Joint Display for Constructing and Sorting Simple Tables as Mixed Analysis. / Schoonenboom, Judith; Johnson, R. Burke.

The Routledge Reviewer's Guide to Mixed Methods Analysis. ed. / Anthony J. Onwuegbuzie; R. Burke Johnson. 1. ed. New York, NY : Routledge, 2021. p. 277-287.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Introduction to the special issue "embodied cognition and education". / Agostini, Evi; Francesconi, Denis.

In: Phenomenology and the Cognitive Sciences, Vol. 20, No. 3, 07.2021, p. 417-422.

Publication: Contribution to journalEditorialpeer-review


Dancing with Covid : Choreographing examinations in pandemic times. / Alarcón López, Cristina; Decuypere, Mathias; Dey, Joyeeta ; Gorur, Radhika; Hamilton, Mary; Lundahl, Christian; Elin, Sundström Sjödin (Corresponding author).

In: European Educational Research Journal, Vol. 20, No. 4, 08.06.2021, p. 403-422.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. / Krause, Sabine; Breinbauer, Ines Maria; Proyer, Michelle.

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. 170 p.

Publication: Bookpeer-review


Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. / Breinbauer, Ines Maria; Krause, Sabine; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft.: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 7-16.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Lernen an den Grenzen unseres Wissens. . / Breinbauer, Ines Maria.

Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer; Sabine Krause. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 47 – 64.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Research Methods in Teacher Education : Meaningful Engagement Through Service-Learning. / Froehlich, Dominik E.; Hobusch, Ulrich; Moeslinger, Karoline.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 680404, 18.05.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. / Obermayr, Tina; Subasi Singh, Seyda; Kremsner, Gertraud; Koenig, Oliver; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 137 - 152.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Spirit Island. (Post-)Kolonialismus aus magischer Perspektive?! / Reisenhofer, Christin.

Analoge Spiele für die Politische Bildung. ed. / Stefan Ancuta,; Alexander Preisinger. Wien : Zentrum polis, 2021. p. 22.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Formen der Differenzierung und Individualisierung im inklusiven Unterricht - Perspektiven von Schüler*innen und Lehrpersonen. / Lindner, Katharina-Theresa.

Inklusive Schulentwicklung: ÖFEB Beiträge zur Bildungsforschung. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Vol. 8 Waxmann Verlag, 2021. (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Social Inclusion of German Students who Complete an Academic Stay Abroad. / Resch, Katharina; Nusser, Lena; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Educational Research, Vol. 10, No. 2, 15.04.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


‘Hard to reach’ or ‘easy to ignore’. Strategies and reflections on including co-researchers. / Wöhrer, Veronika; Kerschhofer-Puhalo, Nadja; Kieslinger, Barbara; Mayer, Katja; Schürz, Stefanie; Truckenbroth, Sina; Streicher, Barbara; Buchner, Tobias.

In: Proceedings of Science (PoS), Vol. 2020, No. 017, PoS(ACSC2020)017, 12.04.2021, p. 1-5.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Mobile Methods im Sozialraum. Walking Interviews, GPS-Tracking und Fotos mit älteren Menschen. . / Resch, Katharina; Demmer, Julia; Fassl, Anna.

Raum und Bild: Strategien visueller raumbezogener Forschung. ed. / Raphaela Kogler; Jeannine Wintzer. 1. ed. Wiesbaden : Springer Spektrum, 2021. p. 43-55.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


The Circle of Friends intervention: a research synthesis. / Hassani, Sepideh; Alves, Silvia; Avramidis, Elias; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Special Needs Education, 09.04.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Bildung und das Versprechen der Gleichheit. / Rainer, Florian.

In: Zukunft. Die Diskussionszeitschrift für Politik, Gesellschaft und Kultur, 04.2021.

Publication: Other contribution to periodicalNewspaper/Magazine article


Psychometric Properties and Rasch Validation of the Teachers’ Version of the Perception of Resources Questionnaire. / Alnahdi, Ghaleb H.; Goldan, Janka; Schwab, Susanne.

In: Frontiers in Psychology, Vol. 12, 633801, 10.03.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Demokratie-MOOC : Lernen, wo, wann und wie wir möchten? ; Möglichkeiten und Herausforderungen einer mediendidaktischen Gestaltung politischer Erwachsenenbildung. / Reisenhofer, Christin.

Bildung für alle?: Für ein offenes und chancengerechtes, effizientes und kooperatives System des lebenslangen Lernens in Österreich. ed. / Rudolf Egger; Peter Härtel. Vol. 36 Wiesbaden : SPRINGER SPEKTRUM/SPRINGER FACHMEDIEN, 2021. (Lernweltforschung, Vol. 36).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


IO4 - Teacher education and (Re-)Qualification in the Context of Teacher Migration. An Interview Study on Experiences and Expectations in four European Programmes for (Recently) Immigrated and Refugee Teachers. Kansteiner, Katja (Author); Schneider, Anika (Author); Terhart, Henrike (Author); Frantik, Petr (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Krieg, Semra (Author); Proyer, Michelle (Author); Obermayr, Tina (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


IO5 - Evaluation Report of the Participatory Approach in R/EQUAL and the Partner Programmes. Frantik, Petr (Author); Terhart, Henrike (Author); Kansteiner, Katja (Author); Krieg, Semra (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Dam, Esther (Author); Heideker, Hannah (Author); Obermayr, Tina (Author); Proyer, Michelle (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


What about school principals' well-being? The role of social capital. / Beausaert, Simon (Corresponding author); Froehlich, Dominik E.; Riley, Philip; Gallant, Andrea.

In: Educational management administration & leadership, 11.02.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation. / Zurbriggen, Carmen; Hofmann, Verena; Lehofer, Mike; Schwab, Susanne (Corresponding author).

In: International Journal of Inclusive Education, 10.02.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review



Miteinander! Vernetzung zwischen Kindergarten und Volksschule : Proceedings und ergänzende Beiträge ; Tagungsband zur Tagung im November 2019. / Katschnig, Tamara (Editor); Bruckner, Johanna (Editor); Wanitschek, Isabel (Editor).

Wien : LIT Verlag, 2021. 256 p. (Schriften der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien, Krems, Vol. 20).

Publication: BookProceedingspeer-review


A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion : Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games . ed. / M Kent; Katie Ellis; Tama Leaver. London : Routledge, 2021. p. o.S.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Anders wahrnehmen und anderes verstehen am Beispiel der Vignettenforschung ‚Nah am Werk‘. / Agostini, Evi; Bube, Agnes.

Erfahrungen verstehen – (Nicht-)Verstehen erfahren. Erfahrungsorientierte Bildungsforschung. ed. / Vassilis Symeonidis; Johanna F. Schwarz. Vol. 8 Innsbruck : StudienVerlag, 2021. p. 67-89 (Erfahrungsorientierte Bildungsforschung, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapter


Auch eine Dialektik der Aufklärung : Die Öffnung der Archive und die folgenden Enttäuschungen ; Der Fall Lutz Bertram. / Schluß, Henning; Holzapfel, Hanna.

Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen : Europäische pädagogische Perspektiven. ed. / Henning Schluss; Hanna Holzapfel; Christian Andersen; Heinz Ganser. Wien : LIT Verlag, 2021. p. 51-74 (Pädagogik in Forschung - Theorie - Geschichte ).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Auch eine Dialektik der Aufklärung : Die Öffnung der Archive und die folgenden Ent-täuschungen – Der Fall Lutz Bertram. / Schluß, Henning; Holzapfel, Hanna; Andersen, Christian; Ganser, Heinz.

Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen - Europäische pädagogische Perspektiven. Wien, Münster : LIT Verlag, 2021. p. 51-74 (Pädagogik in Forschung - Theorie - Geschichte , Vol. 2).

Publication: Contribution to bookChapter


Bildungswissenschaftliche Evidenz und Bildungspolitik : Reflexionen zu einem problematischen Verhältnis anhand dreier Beispiele. / Schluß, Henning; Andersen, Christian; Buchner, Tobias; Feichter, Helene Juliana; Feyrer, Ewald; Geppert, Corinna; Kilian, Michaela; Knapp, Mariella; Katschnig, Tamara.

Vermessen? Zum Verhältnis von Bildungsforschung, Bildungspolitik und Bildungspraxis. ed. / David Kemethofer; Johannes Reitlinger; Katharina Soukoup-Altrichter. 1. ed. Münster : Waxmann Verlag, 2021. p. 33-48 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 7).

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


„Bleib, wie du bist, auch wenn sie sagen, dass Du nichts bist!“ : Methodologische Überlegungen zu Anrufungen, Aneignungen und Transformationen im Kontext von akademischem Habitus. / Brehm, Alina; Petrik, Flora.

Entwicklungen im Feld der Hochschule. ed. / Helmut Bremer; Andrea Lange-Vester. Weinheim : Beltz Juventa, 2021.

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations. / Hamel, Niklas; Schwab, Susanne; Wahl, Sebastian.

In: Studies in Educational Evaluation, Vol. 68, 2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Creating novel knowledge by cooperating with each other, the world, and the future. / Peschl, M.F.; Roetzer, K.; Bottaro, G.; Schönberg, A.

Konnektivität: Über die Zusammenarbeit in der virtuellen Welt. University – Society – Industry. ed. / J. Fritz; N. Tomaschek. 1. ed. Münster, New York : Waxmann Verlag, 2021. p. 157-176.

Publication: Contribution to bookChapter


Culturally responsive teaching : Beliefs of pre-service teachers in the Viennese context. / Subasi Singh, Seyda (Corresponding author); Akar, Hanife.

In: Intercultural Education, Vol. 32, No. 1, 2021, p. 46-61.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


"Da meine Vorfahren schon den Kärntner Slowenen angehörten..." : Eine biographieanalytische Perspektive auf sprachliche Bildung im Kontext von Minorisierung. / Thoma, Nadja.

Bedingungen und Bezüge politischer und sprachlicher Bildung. ed. / Anke Wegner; Julia Frisch; Eva Vetter; Matthias Busch. Wochenschau Verlag, 2021. p. 113-129 (sprache macht gesellschaft).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Showing entries 1 - 50 out of 4109