Publications Vienna Media Education
Showing entries 1 - 20 out of 348
2023
Schön S, Ebner M, Berger E, Brandhofer G, Edelsbrunner S, Gröblinger O et al. Development of an Austrian OER Certification for Higher Education Institutions and Their Employees. In Otto D, Scharnberg G, Kerres M, Zawacki-Richter O, editors, Distributed Learning Ecosystems. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. 2023. p. 161-182 https://doi.org/10.1007/978-3-658-38703-7_9
Schmoelz A. Digital Humanism, Progressive Neoliberalism and the European Digital Governance System for Vocational and Adult Education. Journal of Adult and Continuing Education. 2023. https://doi.org/10.1177/14779714231161449
Ebner M, Ganguly R, Gröblinger O, Hackl C, Handle-Pfeiffer D, Kopp M et al. Handlungsfelder und attraktive Lösungen für Open Educational Resources im österreichischen Hochschulraum Ergebnisse aus dem Projekt Open Education Austria Advanced. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2023;18:181-198. https://doi.org/10.3217/ZFHE-SH-HL/10
Schmölz A, Möhlen L-K, Kayali F, Günther EA, Proyer M, Kremsner G. Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. In Betz J, Schluchter J-R, editors, Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. 1. ed. Weinheim: Beltz Verlag. 2023. p. 261-279
2022
Kremsner G, Schmölz A, Proyer M. A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion: Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. In Kent M, Ellis K, Leaver T, editors, Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games. London: Routledge. 2022
Nárosy T, Schmölz A, Proinger J, Domany-Funtan U. Digitales Kompetenzmodell für Österreich: DigComp 2.3 AT. Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 2022 Dec 1;60(4). https://doi.org/10.21243/mi-04-22-23
Swertz C (Interviewee). Interview zu Medienkritik, virtueller Sklavenhaltung und Ideologiekritik. Wien: . 2022.
Kremsner G, Schmölz A, Proyer M. Against the Rules – Disrupting and Reassessing Discursive Practices of Playfulness. Disability & Society. 2022 May 6. https://doi.org/10.1080/09687599.2022.2072707
Proyer M, Pellech C, Obermayr T, Kremsner G, Schmoelz A. 'First and foremost, we are teachers, not refugees': Requalification measures for internationally trained teachers affected by forced migration. European Educational Research Journal. 2022 Mar;21(2):278-292. https://doi.org/10.1177/1474904121989473
Hackl C, Ebner M, Ganguly R, Gröblinger O, Handle-Pfeiffer D, Kopp M et al. Attraktive Lösungen für Open Educational Resources aus dem österreichischen Hochschulraum – ein Werkstattbericht von Open Education Austria Advanced: Mitteilungen der Vereinigung Österreichischer Bibliothekarinnen und Bibliothekare. Mitteilungen der Vereinigung österreichischer Bibliothekarinnen und Bibliothekare. 2022;75(2):396-409. https://doi.org/10.31263/voebm.v75i2.7190
Schmölz A, Gugitscher K, Österle D, Petanovitsch A, Litschel V, Löffler R. Berufswahl in der Adoleszenz. Wien: AMS Österreich, 2022. 84 p.
Swertz C. Bildung, Verantwortung und digitale Technologien. In Diebel-Fischer H, Helmig L, Tischler M, editors, Technik und Verantwortung im Zeitalter der Digitalisierung. . Rostock: Universität Rostock. 2022. p. 45-70 https://doi.org/10.18453/rosdok_id00003538
Swertz C. Datenschutz in der Volksschule und elterliche Vertragsfreiheit. Hinweise für die schulische Praxis. . Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 2022;59(3). https://doi.org/10.21243/mi-02-22-03
Swertz C. Player State and Diagnostics in Adaptive Serious Games. Suggestions for Modelling the Adversarial Contradiction. . In Sottilare RA, Schwarz J, editors, Adaptive Instructional Systems 2022 as Part of the 24th HCI International Conference. LNCS 13332. . Cham: Springer Nature, Cham. 2022. p. 26-35
Swertz C. The Message of the Method. Design Principles for Sustainable Ideological Communication in the Digital Classroom. . In Henning PA, Striewe M, Wölfl M, editors, Delfi 2022 : Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e. V. . 2022