Publications Vienna Media Education

Showing entries 1 - 20 out of 348

2023


Schön S, Ebner M, Berger E, Brandhofer G, Edelsbrunner S, Gröblinger O et al. Development of an Austrian OER Certification for Higher Education Institutions and Their Employees. In Otto D, Scharnberg G, Kerres M, Zawacki-Richter O, editors, Distributed Learning Ecosystems. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. 2023. p. 161-182 https://doi.org/10.1007/978-3-658-38703-7_9

Schmölz A, Möhlen L-K, Kayali F, Günther EA, Proyer M, Kremsner G. Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. In Betz J, Schluchter J-R, editors, Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. 1. ed. Weinheim: Beltz Verlag. 2023. p. 261-279

2022


Kremsner G, Schmölz A, Proyer M. A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion: Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. In Kent M, Ellis K, Leaver T, editors, Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games. London: Routledge. 2022

Schmölz A, Gugitscher K, Österle D, Petanovitsch A, Litschel V, Löffler R. Berufswahl in der Adoleszenz. Wien: AMS Österreich, 2022. 84 p.

Swertz C. Bildung, Verantwortung und digitale Technologien. In Diebel-Fischer H, Helmig L, Tischler M, editors, Technik und Verantwortung im Zeitalter der Digitalisierung. . Rostock: Universität Rostock. 2022. p. 45-70 https://doi.org/10.18453/rosdok_id00003538

Swertz C. Player State and Diagnostics in Adaptive Serious Games. Suggestions for Modelling the Adversarial Contradiction. . In Sottilare RA, Schwarz J, editors, Adaptive Instructional Systems 2022 as Part of the 24th HCI International Conference. LNCS 13332. . Cham: Springer Nature, Cham. 2022. p. 26-35

Swertz C. The Message of the Method. Design Principles for Sustainable Ideological Communication in the Digital Classroom. . In Henning PA, Striewe M, Wölfl M, editors, Delfi 2022 : Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e. V. . 2022

Showing entries 1 - 20 out of 348