Article
Aus Klinik und Praxis / From Clinic and Practice. Die Erweiterung der psychotherapeutischen Perspektive durch bifokale Young Child Observation. Methodisches und Kasuistisches zur Konzeption der Vienna Parent-Toddler Group Study. / Datler, Wilfried; Reisenhofer, Christin; Weber, Alexa et al.
In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie: Ergebnisse aus Psychoanalyse, Psychologie und Familientherapie, Vol. 73, No. 2, 2024, p. 148-168.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Innere Arbeitsmodelle an der Schnittstelle von Wissen und Können. Aus dem laufenden Forschungsprojekt TheoPrax und darüber hinaus. / Strobl, Bernadette; Datler, Wilfried.
In: SEMINAR – Lehrerbildung und Schule, Vol. 29, No. 3, 2023, p. 40-49.Publications: Contribution to journal › Article
Stress during transition from home to public childcare. / Ahnert, Lieselotte (Corresponding author); Eckstein-Madry, Tina; Datler, Wilfried et al.
In: Applied Developmental Science, Vol. 27, No. 4, 2023, p. 320-335.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Coparenting im psychoanalytischen Kontext. Ausgewählte Entwicklungslinien der psychoanalytischen Beschäftigung mit Elternschaft als einer gemeinsamen Aufgabe. . / Kapusta, Nestor. D.; Philipp, A.C.; Wininger, Michael et al.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 47, No. 1, 2022, p. 6-27.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Disziplin, Profession und evidenzbasierte Praxis: Zur Stellung der Psychotherapie im Gesundheitssystem : Eine Bilanz. / Datler, Wilfried; Hochgerner, M.; Korunka, Christian et al.
In: Psychotherapie Forum, Vol. 25, 2021, p. 7-21.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Psychotherapeutisch Tätige geben Auskunft: Zur Entwicklung der Fähigkeit, die Orientierung von Praxis an Theorie narrativ darzustellen. Eine Pilotstudie aus dem Projekt TheoPrax. / Strobl, Bernadette; Datler, Wilfried.
In: Psychotherapie Forum, Vol. 25, 2021, p. 88–95 .Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Coparenting Intervention for Expectant Parents Affects Relationship Quality : A Pilot Study. / Philipp, Anna C.; Lee, Jin-kyung; Stamm, Tanja A. et al.
In: The Tohoku Journal of Experimental Medicine, Vol. 252, No. 1, 2020, p. 33-43.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Evaluating the impact of Work Discussion techniques on the formation of psychoanalytic skills and attitudes : research designs and first results. / Datler, Wilfried; Datler, Margit; Wininger, Michael.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 21, No. 2, 2019, p. 204-219.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Varianten des Macht-Ohnmacht-Verhältnisses in der psychotherapeutischen Arbeit mit Kindern und ihren Eltern : Ein Beitrag zur Geschichte und Entwicklung der Kinderpsychotherapie in der Individualpsychologie. / Datler, Wilfried.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 44, No. 2, 2019, p. 124-139.Publications: Contribution to journal › Article
Relationship building between toddlers and new caregivers in out-of-home childcare : Attachment security and caregiver sensitivity. / Ereky-Stevens, Katharina; Funder, Antonia; Katschnig, Tamara et al.
In: Early Childhood Research Quarterly, Vol. 42, 01.03.2018, p. 270-279.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Einige knappe Anmerkungen zu Bernd Riekens Kritik. / Datler, Wilfried.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 41, No. 3, 2016, p. 268-272.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Offensichtliche und verdeckte Verstrickungen : Zum professionellen Umgang mit unvermeidbaren dynamischen Prozessen in Frühfördersituationen. / Datler, Wilfried.
In: Frühförderung Interdisziplinär, Vol. 35, 2016, p. 76-84.Publications: Contribution to journal › Article
Ist die Universität der rechte Ort für Psychotherapieausbildung und Psychotherapieforschung? Eine Replik auf Bernd Riekens „Überlegungen zur Akademisierung der Psychotherapie – am Beispiel der Sigmund Freud Privatuniversität Wien" unter besonderer Berücksichtigung weiterer einschlägiger Veröffentlichungen. / Datler, Wilfried.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 40, No. Heft 2, 2015, p. 166-202.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Soll die Psychoanalyse an den Universitäten gelehrt werden? Zur Einrichtung des Lehrganges "Psychotherapeutisches Fachspezifikum ; Individualpsychologie und Selbstpsychologie" an der Universität Wien. / Gstach, Johannes; Bisanz, Alexandra; Datler, Wilfried et al.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 40, No. 2, 2015, p. 136-149.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Toddlers’ relationships to peers in the processes of separation : from the discussion of observational accounts to the development of theory. / Datler, Wilfried; Hover-Reisner, Nina; Datler, Margit.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 18, No. 1, 2015, p. 14-35.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Frühe Beziehungserfahrungen und die Entwicklung des Gemeinschaftsgefühls in der Kindertagesstätte (Kita) : Ein Beitrag aus der Wiener Kinderkrippenstudie. / Fürstaller, Maria; Hover-Reisner, Nina; Datler, Margit et al.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 39, No. 3, 2014, p. 236-248.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Observation according to the Tavistock model as a research tool : remarks on methodology, education and the training of researchers. / Datler, Wilfried; Hover-Reisner, Nina; Datler, Margit et al.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 17, No. 3, 2014, p. 195-214.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Sprachförderung im Kindergarten. / de Cillia, Rudolf; Datler, Wilfried.
In: Perspektiven, 2012, p. 22-23.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Toddlers' Transition to out-of-home day care: Coming to terms with a new care environment. / Datler, Wilfried; Ereky-Stevens, Katharina; Hover-Reisner, Nina.
In: Infant Behavior and Development, Vol. 35, 2012, p. 439-451.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Emil E. Kobi (1935-2011). / Datler, Wilfried; Strachota, Andrea.
In: Heilpädagogik: Fachzeitschrift der Heilpädagogischen Gesellschaft Österreich, Vol. 54, No. 4, 2011, p. 27-29.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed