Article
Patrick and his peers : ‘and the three of them walk into the room … ’ patterns of experience and peer relationships during children's transition into kindergarten. / Trunkenpolz, Kathrin (Corresponding author); Reisenhofer, Christin.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 26, No. 1-2, 01.02.2024, p. 63-80.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Hilfreich oder belastend? Zur Bedeutung von Ritualen während der Eingewöhnungsphase im Kindergarten. / Haberl, Regina; Trunkenpolz, Kathrin.
In: Unsere Kinder. Das Fachjournal für Bildung und Betreuung in der frühen Kindheit, No. 4/2017, 08.2017, p. 22-23.Publications: Contribution to journal › Article
Observation according to the Tavistock model as a research tool : remarks on methodology, education and the training of researchers. / Datler, Wilfried; Hover-Reisner, Nina; Datler, Margit et al.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 17, No. 3, 2014, p. 195-214.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
An Exploration of the Quality of Life in Nursing Homes: The Use of Single Case and Organisational Observation in a Research Project. / Trunkenpolz, Kathrin; Datler, Wilfried; Lazar, Ross Allen.
In: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications, Vol. 12, No. 1, 2009, p. 63-82.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Von der Infant Observation zur Altersforschung: Die Psychoanalytische Methode des Beobachtens nach dem Tavistock-Konzept im Kontext von Forschung. / Funder, Antonia; Datler, Wilfried; Trunkenpolz, Kathrin et al.
In: Zeitschrift für Individualpsychologie, Vol. 34, No. 3, 2009, p. 330-351.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Überlegungen zur Beziehungsgestaltung zwischen alten und pflegebedürftigen Menschen und deren Betreuungspersonen basierend auf psychodynamischen Einzelbeobachtungen nach dem Tavistock-Konzept. / Trunkenpolz, Kathrin.
In: Heilpädagogik: Fachzeitschrift der Heilpädagogischen Gesellschaft Österreich, Vol. 51, No. 5, 2008, p. 8-18.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed