Mag. Simon Reisenbauer
academic personnel at Humboldt Universität zu Berlin and still lecturing at Uni Wien.
Mail: simon.reisenbauer@univie.ac.at
Consultations: per email arrangement
Courses in current and in past terms.
Publications
Gender equality and empowerment across four universities in Ethiopia and Austria. / Bekele, Yirgashewa; Hassen Ayele, Meseret; Ayalew, Ababu Teshome et al.
APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. ed. / Andreas J. Obrecht. Innsbruck : StudienVerlag, 2022. p. 160-164.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Institutional change and impact in higher education institutions in Ethiopia and Austria. / Bekele, Yirgashewa; Hassen Ayele, Meseret; Ayalew, Ababu Teshome et al.
APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. ed. / Andreas Obrecht. Innsbruck : StudienVerlag, 2022. p. 164-168.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
The Notion of Context in International Research on Inclusive Teaching Practices: Perspectives Derived from Reconstructive Research Approaches. / Reisenbauer, Simon; Kleinlein, Eva Verena.
Reading Inclusion Divergently. ed. / Bettina Amrhein; Srikala Naraian. Bingley : Emerald Publishing, 2022. p. 157-169 (International Perspectives on Inclusive Education, Vol. 19).Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Teacher Handbook On Diversity and Inclusion in School Introduction and Ideas for Everyday Teaching. / Proyer, Michelle; Reisenbauer, Simon; Boonyakarn, Tamala et al.
2021.Publications: Book › Peer Reviewed
Differenzkonstruktionen im Kontext von Normalität und Behinderung durch Lehrer*innen aus Thailand und Österreich. / Reisenbauer, Simon; Buchner, Tobias.
In: Gemeinsam Leben: Zeitschrift für integrative Erziehung, Vol. 2019, No. 4, 10.2019, p. 238-245.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Herstellung und Bearbeitung von Differenzen im Unterricht : Lehrerinnen- und Lehrerperspektiven auf inklusiven Unterricht in Addis Abeba (Äthiopien) und Bangkok (Thailand). / Reisenbauer, Simon.
Ist inklusive Schule möglich?: Nationale und internationale Perspektiven. ed. / Jasmin Donlic; Elisabeth Jaksche-Hoffman; Hans Karl Peterlini. Bielefeld : Transcript Verlag, 2019. p. 197-212.Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Inklusiver Unterricht in Äthiopien, Thailand und Österreich : Gemeinsamkeiten und Unterschiede in der Pädagogik. / Reisenbauer, Simon.
In: oead news: Bildung, Wissenschaft, Forschung, International, 03.2019, p. 22-22.Publications: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article
Studium statt Stolperstein. / Reisenbauer, Simon.
In: Weltnachrichten : Informationen der Österreichischen Entwicklungszusammenarbeit im Außenministerium, Vol. 2019, No. 1, 03.2019, p. 20-21.Publications: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article
Ethnographische Strategien zur Reflexion inklusiver Unterrichtspraxis : Eine theoretisch-konzeptionelle Relation. / Reisenbauer, Simon.
System. Wandel. Entwicklung. : Akteurinnen und Akteure inklusiver Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person. ed. / Ewald Feyerer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2018. p. 215-219.Publications: Contribution to book › Contribution to proceedings
Über die Grenzen der ‚nationalen und Grenzen überschreitenden europäischen Heil- und Sonderpädagogik‘ und darüber hinaus. / Biermann, Julia; Graf, Erich Otto; Proyer, Michelle et al.
In: Vierteljahresschrift für Heilpaedagogik und Ihre Nachbargebiete, Vol. 83, No. 3, 2014, p. 259-263.Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Gedanken zur internationalen Bildungsforschung im Spannungsfeld zwischen Forschung und Entwicklungszusammenarbeit. / Reisenbauer, Simon.
Globale Perspektiven auf Behinderung: [Tagung Doing International Disability Studies and Coping with Different Thought Styles ; am 6. und 7. Juni 2013 am ISP, Institut Spezielle Pädagagogik und Psychologie, in Basel] . ed. / Erich Otto Graf. Berlin : Epubli GmbH, 2013. p. 109-127.Publications: Contribution to book › Chapter
Individuelle und gesellschaftliche Relevanz der Vermittlung von Alltagsfertigkeiten in inklusiven Schulen : Beispiele aus Bolivien und Thailand. / Reisenbauer, Simon; Proyer, Michelle.
International vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion. ed. / Peter Sehrbrock. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2013. p. 192-198.Publications: Contribution to book › Chapter