Publications (selection)

More, Rahel (2025): Ability expectations in collaborative research: Ethical reflections from three empirical studies with disability communities. In: Research Ethics. doi.org/10.1177/17470161251359788


More, Rahel (2025): Wie geht es Müttern und Vätern mit Lern-Schwierigkeiten in Österreich? Bericht über ein Forschungs-Projekt. Forschungsbericht in Leichter Sprache. dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.27507.44322


More, Rahel/Proyer, Michelle (2025): Zwischen Capabilities und Ableism: Sozialpädagogische Lesarten am Beispiel der Ganztagsschule. In: Soziale Passagen Journal für Empirie und Theorie Sozialer Arbeit. doi.org/10.1007/s12592-025-00551-w


More, Rahel/Düber, Miriam (2025): Ethische Spannungsfelder in der Forschung mit Eltern mit Lernschwierigkeiten: Behinderung zwischen Vulnerabilität und Vulnerabilisierung. In: Österreichische Zeitschrift für Soziologie. doi.org/10.1007/s11614-025-00630-5


More, Rahel (2024): The relevance of ableism in social (work) pedagogy. In: Pedagogy, Culture & Society. dx.doi.org/10.1080/14681366.2024.2322738


More, Rahel/Buchner, Tobias (2024): Perspektiven einer ableismkritischen Sozialpädagogik. In: Neue Praxis 6, S. 506-520.


More, Rahel (2023): Storying ableism: Proposing a feminist intersectional approach to linking theory and digital activism. In: Feminist Theory. doi.org/10.1177/14647001231173242


More, Rahel (2023): Inclusive child welfare services, disabled children, and their families: Insights from a European comparison of social policy and social (work) practice in Austria, Iceland, and Ireland. doi.org/10.1080/13691457.2023.2219033


More, Rahel (2022): Meanings of parenting and dis/ability for mothers and fathers with intellectual disabilities in the context of social work in Austria: Potentials of deconstruction for shifts in meaning. In: Qualitative Social Work. doi.org/10.1177/14733250221109765


Pacheco, Laura/More, Rahel/Rose, Rachelle/Aunos, Marjorie (2022): Unfit and cast aside: Portrayals of mothering with intellectual disability in Québec court reports. Critical Discourse Studies. doi.org/10.1080/17405904.2022.2152063


More, Rahel (2021): Disability, Elternschaft und Soziale Arbeit: Zur Bedeutung von Zuschreibungen, Fremdwahrnehmungen und Selbstverständnissen für Eltern mit Lernschwierigkeiten. Opladen: Budrich. doi.org/10.2307/j.ctv1v7zc8z


More, Rahel (2021): Partizipativ forschen mit Müttern und Vätern mit Lernschwierigkeiten. In: Österreichisches Jahrbuch für Soziale Arbeit 3, 1, S. 251-271. doi.org/10.30424/OEJS2103251


More, Rahel/Tarleton, Beth (2021): Experiencing motherhood and fatherhood with learning difficulties in Austria: The need for self-determined support. In: British Journal of Learning Disabilities. doi.org/10.1111/bld.12395


More, Rahel/Kočnik, Ernst/Sigot, Marion (2020): Persönliche Assistenz und Partizipation im schulischen Kontext. In: Gerhartz-Reiter, Sabine/Reisenauer, Cathrin (Hrsg.): Partizipation und Schule: Perspektiven auf Teilhabe und Mitbestimmung von Kindern und Jugendlichen Wiesbaden: Springer, S. 153-166. doi.org/10.1007/978-3-658-29750-3_9


More, Rahel/Ratković, Viktorija (2020): Intersektionale Inklusion? Disability Studies und Kritische Migrationsforschung als Alternativen zu hegemonialer Wissensproduktion. In: Gender, Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft 12, 3, S. 87-106. doi.org/10.3224/gender.v12i3.05