Univ.-Prof. Dr. Gottfried Biewer
Prof. Biewer retired on September 30th, 2020. He still holds classes at the University of Vienna and can be contacted via eMail.
E-mail: gottfried.biewer@univie.ac.at
Prof. Biewer is currently also visiting professor at Humboldt Universität zu Berlin.
Courses in current term or in past Terms.
Research Focus:
- inclusive education and disability Research
- research on inclusive schooling
- educational research on intellectual disability
- International and comparative research on education and disability
- educational research in development cooperation
Publications
1 ed. Stuttgart: Kohlhammer, 2022. 165 p. (Inklusive Schule, Vol. 3).
Publications: Book › Collection
Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning. ed. / Alvyra Galkiene; Ona Monkeviciene. 1. ed. Cham: Springer International Publishing, 2021. p. 279-312 (Inclusive Learning and Educational Equity, Vol. 5).
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Handbuch Inklusion International - International Handbook of Inclusive Educaton. ed. / Andreas Köpfer; Justin Powell; Raphael Zahnd. Opladen, Berlin, Toronto: Barbara Budrich, 2021. p. 239-246.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, No. 2, 2021, p. 131-146.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Wien: Bundesministerium für Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz , 2020. 762 p.
Publications: Book
In: Frontiers in Education, Vol. 5, 506050, 23.10.2020.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Handbuch Familie. ed. / Jutta Ecarius; Anja Schierbaum. Wiesbaden: Springer VS, 2020. p. 1-18.
Publications: Contribution to book › Chapter
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 149-153.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2020. 240 p.
Publications: Book › Collection
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinsteg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 121-126.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
Wien: Universität Wien, 2019. 182 p.
Publications: Book › Collection
Flüchtigkeiten: Sozialwissenschaftliche Debatten. 2. Band der Schriftenreihe “Sozialwissenschaften und Berufspraxis”. ed. / Birgit Blättel-Minck; Torsten Noack; Corinna Onnen; Katrin Späte; Rita Stein-Redent. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2019. p. 189-207.
Publications: Contribution to book › Chapter › Peer Reviewed
In: Ide Informationen zur Deutschdidaktik: Zeitschrift für den Deutschunterricht in Wissenschaft und Schule, Vol. 43, No. 4, 2019, p. 9-16.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed
Stuttgart: Kohlhammer, 2019. 152 p. (Inklusive Schule, Vol. 1).
Publications: Book
Handbuch Förderschwerpunkt geistige Entwicklung: Grundlagen-Spezifika-Fachorientierung-Lernfelder. ed. / Holger Schäfer. Weinheim, Basel: Beltz, 2019. p. 35-44.
Publications: Contribution to book › Chapter
PädagogInnenbildung: Festschrift für Andreas Schnider. ed. / Maria-Luise Braunsteiner; Christiane Spiel. Heiligenkreuz: Be&Be-Verlag Heiligenkreuz im Wienerwald, 2019. p. 346-352.
Publications: Contribution to book › Chapter
In: Schulverwaltung aktuell, Vol. 7, No. 3, 2019, p. 73-74.
Publications: Contribution to journal › Article
Inklusion in/durch Bildung?: Religionspädagogische Zugänge. ed. / Andrea Lehner-Hartmann; Thomas Krobath; Karin Peter; Martin Jäggle. Wien: V&R unipress, Vienna University Press, 2018. p. 222-241.
Publications: Contribution to book › Chapter
In: oead news: Bildung, Wissenschaft, Forschung, International, No. 107, 2018, p. 20-21.
Publications: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article
In: Sonderpädagogische Förderung heute, Vol. 63, No. 3, 2018, p. 307-315.
Publications: Contribution to journal › Article › Peer Reviewed