Univ.-Prof. Dr. Barbara Schulte
Department of Education
Sensengasse 3a
Room O4.10
1090 Vienna
Phone: +43 1 4277 46753
Mail: barbara.schulte@univie.ac.at
Research Areas:
- Education as national and global instrument of governance – including: deregulation, privatization, and marketization of education; PISA (Programme for International Student Assessment) as policy tool
- Education in developing contexts – in particular, South-South cooperation and China’s engagement in Africa
- Education, innovation and new technologies – including the use of ICT4E (information and communication technologies for education) in impoverished/disadvantaged areas
- Education, migration and ethnic minorities, with regional focus on Southwest China
"By understanding how the school and the society interact under different circumstances across the world, we hope to contribute to greater educational quality and equality, and thereby to greater social justice." (Barbara Schulte)
u:cris - publications Prof. Barbara Schulte
Showing entries 81 - 98 out of 98
Schulte B. Zum Schutz von Körper und Land: Repräsentationen von Hygiene auf der Reise durch chinesische Köpfe und Körper . In Baberowski J, Lehmann M, Feest D, editors, Dem Anderen begegnen: Eigene und fremde Repräsentationen in sozialen Gemeinschaften . Frankfurt/M: Campus. 2009. p. 141-163
Schulte B. COMPARATIVE EDUCATION RESEARCH:Approaches and Methods. Edited by Mark Bray, Bob Adamson and Mark Mason. Hong Kong: Comparative Education Research Centre, University of Hong Kong: Springer, 2007. Pacific Affairs: an international review of Asia and the Pacific. 2008;80(4):660-661.
Schulte B. ''Für den Fortschritt der Menschheit': Die chinesische Kulturlinguistik erfindet sich selbst . In Lackner M, editor, Zwischen Selbstbestimmung und Selbstbehauptung: Ostasiatische Diskurse des 20. und 21. Jahrhunderts . Baden-Baden: Nomos Verlag. 2008. p. 239-259
Schulte B. 'Hanyu beijing zhong "laodong" he "zhiye" de hanyi jiqi dui zhiye jiaoyu de yingxiang. Hebei Shifan Daxue Xuebao (Jiaoyu Kexueban). 2008;(3):126-130.
Schulte B. 'Zur Rettung des Landes': Bildung und Beruf im China der Republikzeit ['Saving the Nation': Education and Profession in Republican China]. Frankfurt/M: Campus, 2008. 302 p.
Schulte B. 'Hanyu beijing zhong wenhua, jiaoyu, zhiye he laodong gainian de yuyuanxue fenxi. Zhijiao Tongxun. 2007;(10):5-8.
Schulte B. The Class of 1761: Examinations, State, and Elites in Eighteenth‐Century China by Iona D. Man‐Cheong. - 2004. Comparative Education Review. 2007;51(4):530-531. doi: 10.1086/523984
Schulte B. 'Wenn Wissen auf Reisen geht": Rezeption und Aneignung westlichen Wissens in China [Travelling Knowledge: The Reception and Appropriation of Western Knowledge in China]. In Jürgen S, editor, Weltkultur und kulturelle Bedeutungswelten: Zur Globalisierung von Bildungsdiskursen [World Culture and Cultural Worlds of Meaning: On the Globalisation of Educational Discourses]. Frankfurt/M: Campus. 2007. p. 151-185
Schulte B, (ed.). Transfer lokalisiert: Konzepte, Akteure, Kontexte. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag, 2006. 152 p. (Comparativ: Zeitschrift für Globalgeschichte und Vergleichende Gesellschaftsforschung, Vol. Jg. 16, H. 3).
Oelsner V, Schulte B. Variationen des Anderen: Die Wahrnehmung ausländischer Bildungsmodelle in der argentinischen und chinesischen Modernisierungsdebatte im späten 19. und frühen 20. Jahrhundert. Comparativ: Zeitschrift für Globalgeschichte und Vergleichende Gesellschaftsforschung. 2006;16(3):44-67.
Prats J, Raventós F, Robert C, Creemers BPM, (ed.), Gauthier PL, (ed.), Maes B, (ed.) et al. Los sistemas educativos europeos: ¿Crisis o transformación? Barcelona: Fundación la Caixa, 2005. 241 p. (Colección Estudios Sociales; No. 18).
Schulte B. Public Spheres in Soviet-Type Societies: Between the Great Show of the Party-State and Religious Counter-Cultures/ Sphären von Öffentlichkeit in Gesellschaften sowjetischen Typs: Zwischen partei-staatlicher Selbstinszenierung und kirchlichen Gegenwelten /hrsg. v. Gábor T. Rittersporn.... - Frankfurt/M 2003. Comparative Education. 2005;41(4):508-510.
Schulte B. Teaching subjects and time allocation in the German school system (Berlin). Prospects. 2004 Jan 1;34(3):335-351. doi: 10.1007/s11125-004-5312-z
Schulte B. 'Bunka gengogaku no chûgokuteki tokushitsu e no toikage'. In Yasuo I, Zhu H, editors, Kokusaika jidai no kyôiku kadai to ningen keisei . Sanichi Shobô. 2004. p. 173-201
Schulte B. East is East and West is West? Chinese Academia Goes Global. In Schriewer J, Charle C, Wagner P, editors, Transnational Intellectual Networks: Forms of Academic Knowledge and the Search for Cultural Identities. Frankfurt/M: Campus. 2004. p. 307-329
Schulte B. Ruth Hayhoe: Full Circle. A Life with Hong Kong and China.- Toronto, 2004. Compare. 2004;34(4):488-490. doi: 10.1080/0305792042000294841
Schulte B. Social hierarchy and group solidarity: The meanings of work and vocation/profession in the Chinese context and their implications for vocational education. International Review of Education. 2003 Mar 1;49(1-2):213-239. doi: 10.1023/A:1022990512727
Schulte B. Hayhoe, Ruth, and Julia Pan (eds.). 2001. Knowledge Across Cultures: A Contribution to Dialogue among Civilizations. CERC Studies in Comparative Education 11. Hong Kong: The University of Hong Kong. ISBN 962-809-373-8. International Review of Education. 2003;49(6):631-635. doi: 10.1023/B:REVI.0000006990.48310.9a
Showing entries 81 - 98 out of 98