Publications

Showing entries 251 - 300 out of 4143

Introduction to the special issue "embodied cognition and education". / Agostini, Evi; Francesconi, Denis.

In: Phenomenology and the Cognitive Sciences, Vol. 20, No. 3, 07.2021, p. 417-422.

Publication: Contribution to journalEditorialpeer-review


Special Education Major or Attitudes to Predict Teachers’ Self-Efficacy for Teaching in Inclusive Education. / Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne.

In: Frontiers in Psychology, Vol. 12, 680909, 30.06.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


FridaysForFuture as an Enactive Network : Collective Agency for the Transition Towards Sustainable Development. / Francesconi, Denis; Symeonidis, Vasileios; Agostini, Evi.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 636067, 28.06.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Dancing with Covid : Choreographing examinations in pandemic times. / Alarcón López, Cristina; Decuypere, Mathias; Dey, Joyeeta ; Gorur, Radhika; Hamilton, Mary; Lundahl, Christian; Elin, Sundström Sjödin (Corresponding author).

In: European Educational Research Journal, Vol. 20, No. 4, 08.06.2021, p. 403-422.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Ideas on the move in the social sciences and humanities: the international circulation of paradigms and theorists. / Fox, Stephanie.

In: Comparative Education, Vol. 57, No. 3, 07.06.2021, p. 438-439.

Publication: Other contribution to periodicalBook/Film/Event review


Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. / Krause, Sabine; Breinbauer, Ines Maria; Proyer, Michelle.

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. 170 p.

Publication: Bookpeer-review


Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. / Breinbauer, Ines Maria; Krause, Sabine; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft.: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 7-16.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Lernen an den Grenzen unseres Wissens. . / Breinbauer, Ines Maria.

Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer; Sabine Krause. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 47 – 64.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Experiments in Decolonizing the University. Towards an Ecology of Study. / Schildermans, Hans.

Bloomsbury Publishing, 2021.

Publication: Bookpeer-review


Research Methods in Teacher Education : Meaningful Engagement Through Service-Learning. / Froehlich, Dominik E.; Hobusch, Ulrich; Moeslinger, Karoline.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 680404, 18.05.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. / Obermayr, Tina; Subasi Singh, Seyda; Kremsner, Gertraud; Koenig, Oliver; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 137 - 152.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Spirit Island. (Post-)Kolonialismus aus magischer Perspektive?! / Reisenhofer, Christin.

Analoge Spiele für die Politische Bildung. ed. / Stefan Ancuta,; Alexander Preisinger. Wien : Zentrum polis, 2021. p. 22.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Formen der Differenzierung und Individualisierung im inklusiven Unterricht - Perspektiven von Schüler*innen und Lehrpersonen. / Lindner, Katharina-Theresa.

Inklusive Schulentwicklung: ÖFEB Beiträge zur Bildungsforschung. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Vol. 8 Waxmann Verlag, 2021. (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


The Impact of Social Behavior and Peers’ Attitudes Toward Students With Special Educational Needs on Self-Reported Peer Interactions. / Schwab, Susanne; Lehofer, Mike; Tanzer, Norbert.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 561662, 29.04.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


‘Hard to reach’ or ‘easy to ignore’. Strategies and reflections on including co-researchers. / Wöhrer, Veronika; Kerschhofer-Puhalo, Nadja; Kieslinger, Barbara; Mayer, Katja; Schürz, Stefanie; Truckenbroth, Sina; Streicher, Barbara; Buchner, Tobias.

In: Proceedings of Science (PoS), Vol. ACSC2020, 017, 12.04.2021, p. 1-5.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Mobile Methods im Sozialraum. Walking Interviews, GPS-Tracking und Fotos mit älteren Menschen. . / Resch, Katharina; Demmer, Julia; Fassl, Anna.

Raum und Bild: Strategien visueller raumbezogener Forschung. ed. / Raphaela Kogler; Jeannine Wintzer. 1. ed. Wiesbaden : Springer Spektrum, 2021. p. 43-55.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Social Inclusion of German Students who Complete an Academic Stay Abroad. / Resch, Katharina; Nusser, Lena; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Educational Research, Vol. 10, No. 2, 01.04.2021, p. 945-955.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Bildung und das Versprechen der Gleichheit. / Rainer, Florian.

In: Zukunft. Die Diskussionszeitschrift für Politik, Gesellschaft und Kultur, 04.2021.

Publication: Other contribution to periodicalNewspaper/Magazine article


Of Visions and Visionaries: Information and Communication Technologies (ICT) in China. / Schulte, Barbara; Svensson, Marina (Corresponding author).

In: Journal of Current Chinese Affairs, Vol. 50, No. 1, 04.2021, p. 3-11.

Publication: Contribution to journalEditorialpeer-review


Die Forderungen zum Tag der Elementarbildung 2021 und die Corona-Situation. Lasser, Bernhard (Editorial Journalist). 2021. Wien : Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft, Forschung.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Psychometric Properties and Rasch Validation of the Teachers’ Version of the Perception of Resources Questionnaire. / Alnahdi, Ghaleb H.; Goldan, Janka; Schwab, Susanne.

In: Frontiers in Psychology, Vol. 12, 633801, 10.03.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations. / Hamel, Niklas; Schwab, Susanne (Corresponding author); Wahl, Sebastian.

In: Studies in Educational Evaluation, Vol. 68, 100964, 03.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Demokratie-MOOC : Lernen, wo, wann und wie wir möchten? ; Möglichkeiten und Herausforderungen einer mediendidaktischen Gestaltung politischer Erwachsenenbildung. / Reisenhofer, Christin.

Bildung für alle?: Für ein offenes und chancengerechtes, effizientes und kooperatives System des lebenslangen Lernens in Österreich. ed. / Rudolf Egger; Peter Härtel. Vol. 36 Wiesbaden : SPRINGER SPEKTRUM/SPRINGER FACHMEDIEN, 2021. (Lernweltforschung, Vol. 36).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Der Berufseinstieg in das Lehramt : Eine formative Evaluation der neuen Induktionsphase in Österreich. / Prenzel, Manfred; Huber , Matthias; Muller, Claude; Höger, Brigitta; Reitinger, Johannes; Becker, Manuel; Hoyer, Susanna; Hofer, Michael; Lüftenegger, Marko.

Münster : Waxmann Verlag, 2021. 160 p.

Publication: Book


IO4 - Teacher education and (Re-)Qualification in the Context of Teacher Migration. An Interview Study on Experiences and Expectations in four European Programmes for (Recently) Immigrated and Refugee Teachers. Kansteiner, Katja (Author); Schneider, Anika (Author); Terhart, Henrike (Author); Frantik, Petr (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Krieg, Semra (Author); Proyer, Michelle (Author); Obermayr, Tina (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


IO5 - Evaluation Report of the Participatory Approach in R/EQUAL and the Partner Programmes. Frantik, Petr (Author); Terhart, Henrike (Author); Kansteiner, Katja (Author); Krieg, Semra (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Dam, Esther (Author); Heideker, Hannah (Author); Obermayr, Tina (Author); Proyer, Michelle (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


What Is Rape? Social Theory and Conceptual Analysis (2019, Bielefeld: Transcript Verlag), Hilkje Charlotte Hänel. / Connors Jackman, Michael.

In: H-Net Reviews, 03.2021, p. 1–5.

Publication: Other contribution to periodicalBook/Film/Event review


So können wir den Schüler*innen das Jahr retten. Wöhrer, Veronika (Interviewee). 2021. Verein Mosaik - Politik neu zusammensetzen.

Publication: Electronic/multimedia outputMultimedia output


What about school principals' well-being? The role of social capital. / Beausaert, Simon (Corresponding author); Froehlich, Dominik E.; Riley, Philip; Gallant, Andrea.

In: Educational management administration & leadership, 11.02.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation. / Zurbriggen, Carmen; Hofmann, Verena; Lehofer, Mike; Schwab, Susanne (Corresponding author).

In: International Journal of Inclusive Education, 10.02.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review



Interviewing adolescents through time: balancing continuity and flexibility in a qualitative longitudinal study. / Vogl, Susanne; Zartler, Ulrike.

In: Longitudinal and Life Course Studies, Vol. 12, No. 1, 01.2021, p. 83-97.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Miteinander! Vernetzung zwischen Kindergarten und Volksschule : Proceedings und ergänzende Beiträge ; Tagungsband zur Tagung im November 2019. / Katschnig, Tamara (Editor); Bruckner, Johanna (Editor); Wanitschek, Isabel (Editor).

Wien : LIT Verlag, 2021. 256 p. (Schriften der Kirchlichen Pädagogischen Hochschule Wien, Krems, Vol. 20).

Publication: BookProceedingspeer-review


. Fostering authentic inquiry at multiple levels through participatory action research. / Oyrer, Susanne; Hauer, Beatrix Maria; Hesse, Anke; Keplinger, Gudrun; Reitinger, Johannes.

In: Pädagogische Horizonte, Vol. 5, No. 2, 2021, p. 1-18.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


A Matter of Resources? – Students’ Academic Self-Concept, Social Participation and School-Wellbeing in Inclusive Education. / Goldan, Janka; Hoffmann, Lisa; Schwab, Susanne.

Resourcing Inclusive Education . ed. / Janka Goldan; Jennifer Lambrecht; Tim Loreman. Bingley : Emerald Publishing, 2021. p. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Vol. 15).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Aktuelle Beiträge zur inklusiven Schule in Österreich, Deutschland und der Schweiz. / Resch, Katharina; Proyer, Michelle; Schwab, Susanne.

Inklusive Schule und Schulentwicklung. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Münster : Waxmann Verlag, 2021. p. 11-18 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Anders wahrnehmen und anderes verstehen am Beispiel der Vignettenforschung ‚Nah am Werk‘. / Agostini, Evi; Bube, Agnes.

Erfahrungen verstehen – (Nicht-)Verstehen erfahren. Erfahrungsorientierte Bildungsforschung. ed. / Vassilis Symeonidis; Johanna F. Schwarz. Vol. 8 Innsbruck : StudienVerlag, 2021. p. 67-89 (Erfahrungsorientierte Bildungsforschung, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Are We Good Friends? – Friendship Preferences and the Quantity and Quality of Mutual Friendships. / Hoffmann, Lisa; Wilbert, Jürgen; Lehofer, Mike; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 36, No. 4, 2021, p. 502-516.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Auch eine Dialektik der Aufklärung : Die Öffnung der Archive und die folgenden Enttäuschungen ; Der Fall Lutz Bertram. / Schluß, Henning; Holzapfel, Hanna.

Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen : Europäische pädagogische Perspektiven. ed. / Henning Schluss; Hanna Holzapfel; Christian Andersen; Heinz Ganser. Wien : LIT Verlag, 2021. p. 51-74 (Pädagogik in Forschung - Theorie - Geschichte ).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Auch eine Dialektik der Aufklärung : Die Öffnung der Archive und die folgenden Ent-täuschungen – Der Fall Lutz Bertram. / Schluß, Henning; Holzapfel, Hanna; Andersen, Christian; Ganser, Heinz.

Der Fall des Eisernen Vorhangs 1989 und die Folgen - Europäische pädagogische Perspektiven. Wien, Münster : LIT Verlag, 2021. p. 51-74 (Pädagogik in Forschung - Theorie - Geschichte , Vol. 2).

Publication: Contribution to bookChapter


Auf dem Weg zu einem inklusiven Bildungssystem? / Buchner, Tobias; Proyer, Michelle.

In: Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, Vol. 3-4, 2021.

Publication: Contribution to journalArticle


Showing entries 251 - 300 out of 4143