Publications

Showing entries 201 - 250 out of 4143

Turkiyenin Yeni Erken Cocukluk Egitimi Kurumlari: Islami Anaokullari. / Ertem, Ece Cihan.

Tarihin Donusumu, Donusumun Tarihi. ed. / Gözde Orhan. Istanbul : Altinbas University Press, 2022. p. 370-392.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Undergraduate Research: The Psychological View. / Reitinger, Johannes; Altrichter, Herbert.

The Cambridge Handbook of Undergraduate Research. ed. / Harald A. Mieg; Elizabeth Ambos; Angela Brew. Cambridge : Cambridge University Press, 2022. p. 46-58 (Cambridge Handbooks in Education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Ungeboren und ausgestopft: Tierembryonen der Linck-Sammlung zwischen Naturalienkabinett und Lehrsammlung. / Ross, Alan Sioltaich.

Wunderkammer Waldenburg. ed. / Fanny Stoye; Sandy Nagy; Katja Mieth. 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Universität. / Schildermans, Hans.

Schlüsselbegriffe der Allgemeinen Erziehungswissenschaft. Pädagogisches Vokabular in Bewegung. 2022.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Vignette Research: An Austrian phenomenological approach to empirical research. / Agostini, Evi; Peterlini, Hans Karl.

Education in Europe. Contemporary Approaches across the Continent. ed. / Thomas Feldges. Routledge, 2022. p. 149.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Vorwort. In: Prostitution und Sexarbeit, GENDER, Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft. / Grenz, Sabine; Mauer, Heike ; Behrmann, Nicola; Lücke, Martin; Sammern, Romana.

In: Gender - Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft, Vol. 14, No. 1, 2022, p. 7-10.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Zur Methodologie und Praxis einer reflexiven Biographieforschung. Kursorische Gedanken (nicht nur) zur Bildungsforschung im Kontext von Flucht und Migration. / Dausien, Bettina.

Migrationsgesellschaft- Rassismus- Bildung. ed. / David Füllekruss; Veronika Kourabas; Daniel Krenz-Dewe; Radhika Natarajan; Vanessa Ohm. 1. ed. Weinheim, Basel : Beltz Juventa, 2022. p. 163-190.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


CoActD2.3: Report on Informed Consent Procedure Requirements and Challenges. Wöhrer, Veronika (Author); Malik, Mariam (Author); Wintersteller, Teresa (Author); Bonhoure, Isabelle (Author); Arza, Valeria (Author); Actis, Guillermina (Author); Mayer, Katja (Author); Perelló, Josep (Author); Danz, Shenja Vasanthi Kumari (Author). 2021. Wien : Zenodo.

Publication: Electronic/multimedia outputMultimedia output


Comment apprendre à nouveau ? La recherche comme pratique d’étude. / Schildermans, Hans.

In: Multitudes, Vol. 85, No. 4, 24.12.2021, p. 247-251.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


'CrEEd for Future Schools' : An actualization of the school improvement concept CrEEd for Schools in consideration of epochal key problems . / Reitinger, Johannes; Pürstinger, Agnes; Oyrer, Susanne.

In: Schule verantworten: Führungskultur Innovation Autonomie, Vol. 1, No. 3, 23.12.2021, p. 36-51.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Das Streckennetz der Metro und seine Passagiere : Theoretische und methodologische Argumente für eine biographieanalytische Perspektive in der Hochschulforschung. / Dausien, Bettina.

Entwicklungen im Feld der Hochschule.: Grundlegende Perspektiven, Steuerungen, Übergänge und Ungleichheiten. ed. / Helmut Bremer; Andrea Lange-Vester. Weinheim Basel : Beltz Juventa, 2021. p. 41-61 (Bildungssoziologische Beiträge).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


New routines under new conditions : social and cultural implications of the COVID-19 pandemic. / Waechter, Natalia; Steiber, Nadia; Schindler, Larissa; Höllinger, Franz.

In: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS), Vol. 46, No. 4, 14.12.2021, p. 347–351.

Publication: Contribution to journalEditorialpeer-review


Avatare für Gebärdensprache: Erarbeitung eines Best Practice Leitfadens. / Krausneker, Verena; Schügerl, Sandra.

2021. 46. Österreichische Linguistik-Tagung, Wien, Austria.

Publication: Contribution to conferenceOther contribution to conferencepeer-review


Inclusion of multilingual students—teachers’ perceptions on language support models. / Gitschthaler, Marie; Kast, Julia; Corazza, Rupert; Schwab, Susanne.

In: International Journal of Inclusive Education, 10.12.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


„Bleib, wie du bist, auch wenn sie sagen, dass Du nichts bist!“ : Methodologische Überlegungen zu Anrufungen, Aneignungen und Transformationen im Kontext von akademischem Habitus. / Brehm, Alina; Petrik, Flora.

Entwicklungen im Feld der Hochschule. ed. / Helmut Bremer; Andrea Lange-Vester. Weinheim : Beltz Juventa, 2021. p. 123-136.

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


Psychometric Properties of the Beach Center Family Quality of Life Scale: Arabic Version. / Alnahdi, Ghaleb H. (Corresponding author); Schwab, Susanne; Elhadi, Ayman.

In: Journal of Child and Family Studies, Vol. 30, No. 12, 12.2021, p. 3131-3140.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Wenn ich groß bin... Zuschreibungen als Voraussetzung akademischer Karrieren. / Kobesova, Zuzana.

In: Forum Wissenschaft, No. 4, 12.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Student Teachers’ Emancipatory Portfolio (STeEP) : Studierendenseitig selbstbestimmte Konzeptentwicklung für Portfolioarbeit in der Lehrer*innenbildung. / Reitinger, Johannes; Hoffelner, Alexander; Paudel, Florentine; Paljakka, Antonia; Martin, Annika; Bumberger, Barbara.

In: Pädagogische Horizonte, Vol. 5, No. 2, 18.11.2021, p. 267-292.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Die Jugend von heute: Antidiskriminierung und Umweltschutz sind wichtig. / Wöhrer, Veronika (Interviewee).

In: uni:view, 19.10.2021.

Publication: Other contribution to periodicalInterview


Multimodal Video-Feedback : A Promising way of Giving Feedback on Student Research. / Froehlich, Dominik Emanuel; Guias, Dorothea.

In: Frontiers in Education, Vol. 6, 763203, 19.10.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


The EU's Education Policy Response to the Covid-19 Pandemic: A Discourse and Content Analysis. A Discourse and Content Analysis. / Symeonidis, Vasileios; Francesconi, Denis; Agostini, Evi.

In: Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 11, No. Special Issue, 15.10.2021, p. 89-115.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Classroom behavioural climate in inclusive education – a study on secondary students’perceptions. / Hoffmann, Lisa; Närhi, Vesa; Savolainen, Hannu; Schwab, Susanne (Corresponding author).

In: Journal of Research in Special Educational Needs, Vol. 21, No. 4, 10.2021, p. 312-322.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


CrEEd for Schools. Partizipative Schulentwicklung auf drei Ebenen. Vortrag im Rahmen des wissenschaftlichen Studientages „HoFo meets PH forscht“ an der Privaten Pädagogischen Hochschule der Diözese Linz (PHDL). / Oyrer, Susanne; Reitinger, Johannes; Hauer, Beatrix Maria; Keplinger, Gudrun.

2021. Wssenschaftlicher Studientag „HoFo meets PH forscht“, Linz, Austria.

Publication: Contribution to conferenceOther contribution to conference


Multi-Informant Assessment of Bullying in Austrian Schools. / Paljakka, Antonia (Corresponding author); Schwab, Susanne; Zurbriggen, Carmen.

In: Frontiers in Educational Psychology, Vol. 6, 712318, 30.09.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


The Positive Impact of Joint Activities on Students Attitudes Toward Peers With Disabilities. / Alnahdi, Ghaleb H.; Schwab, Susanne; Elahdi, Ayman; Alnahdi, Aminah H.

In: Frontiers in Psychology, Vol. 12, 690546, 08.09.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Qualitativ, partizipativ und reflexiv: Partizipative Kooperation am inklusiven Bildungsübergang erforschen. / Felbermayr, Katharina; Fasching, Helga; Engler, Simone.

Bildung im gesellschaftlichen Wandel – Qualitative Forschungszugänge und Methodenkritik. ed. / Juliane Engel; André Epp; Julia Lipkina; Sebastian Schinkel; Henrike Terhart; Anke Wischmann. 1. ed. Barbara Budrich, 2021. p. 193-209 (Qualitative Bildungs- und Biographieforschung : Schriftenreihe der DGfE-Kommission, Vol. 6).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Konnektivität : Über die Bedeutung von Zusammenarbeit in der virtuellen Welt. / Fritz, Judith (Editor); Tomaschek, Nino (Editor); Hartner-Tiefenthaler, Martina; Lobnig, Hubert; Gogola, Michael; Grenz, Tilo; Gremsl, Thomas; Paar, Elisabeth; Stöger, Karl; Zafari, Setareh; Koeszegi, Sabine; Filzmoser, Michael; Kubicek, Bettina; Altmanninger, Agnes; Pfadenhauer, Michaela; Stamboliev, Eugenia; Peschl, Markus F.; Bottaro, Gloria Maria; Schönberg, Armin; Franz, Yvonne; Heintel, Martin; Fasching, Helga; Felbermayr, Katharina; Hubmayer, Astrid; Riegler, Maria; Scholz, Markus; Damoser, Wolfgang; Jarmai, Katharina.

1. ed. Münster : Waxmann Verlag, 2021. 246 p. (University - Society - Industry: Beiträge zum lebensbegleitenden Lernen und Wissenstransfer, Vol. 10).

Publication: BookCollection


HRM Policies' Impact on Employees' Employability : The Role of Age Climate and the Offering of Developmental Measures. / Schrimpf, Marlene; Froehlich, Dominik Emanuel; Venegas, Barbara Covarrubias.

In: Administrative sciences, Vol. 11, No. 3, 79, 09.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Parents’ attitudes towards students with a background of migration : Does the background of migration matter? / Kast, Julia; Lehofer, Mike; Tanzer, Norbert; Hagn, Joachim; Schwab, Susanne.

In: Studies in Educational Evaluation, Vol. 70, 101014, 09.2021.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Responsive Leadership within Professional Learning Networks for Sustainable Professional Learning. / Jesacher-Rößler, Livia; Agostini, Evi (Corresponding author).

In: Professional Development in Education, Vol. 48, No. 3, 18.07.2021, p. 364-378.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


The Case Comparison Table : A Joint Display for Constructing and Sorting Simple Tables as Mixed Analysis. / Schoonenboom, Judith; Johnson, R. Burke.

The Routledge Reviewer's Guide to Mixed Methods Analysis. ed. / Anthony J. Onwuegbuzie; R. Burke Johnson. 1. ed. New York, NY : Routledge, 2021. p. 277-287.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Showing entries 201 - 250 out of 4143