Publications

Showing entries 151 - 200 out of 4143

FRIEND-SHIP Intervention Program - the Handbook. / Aroni, K.; Toulia, A.; Alves, S.; Hassani, Sepideh; Heidrich, Franziska Anna; Franzen, K.; Görel, G.; Löper, M. F.; Aguiar, T.; Silveira-Maia, M.; Sanches-Ferreira, M.; Hellmich, Frank; Schwab, Susanne; Avramidis, Elias.

Porto : Porto Polytechnic, 2022.

Publication: Book


Gatekeeping im Kontext von Schulautonomie. / Öztürk, Nazime.

In: Erziehung und Unterricht, Vol. 172, No. 3/4, 2022.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Gender equality and empowerment across four universities in Ethiopia and Austria. / Bekele, Yirgashewa; Hassen Ayele, Meseret; Ayalew, Ababu Teshome; Proyer, Michelle; Reisenbauer, Simon.

APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. ed. / Andreas J. Obrecht. Innsbruck : StudienVerlag, 2022. p. 160-164.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Gender Studies, academic purity and political relevance. / Grenz, Sabine.

Difficult Conversation: A Feminist Dialogue. ed. / Roisin Ryan Flood; Crowhurst; Laurie James-Hawkins. Routledge, 2023.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Gibt es eine Psychoanalytische Traumapädagogik? / Neudecker, Barbara.

Praxisfelder der Psychoanalytischen Pädagogik: Pädagogische Interaktionen verstehen und förderlich gestalten. ed. / Achim Würker; Helmwart Hierdeis. Psychosozial-Verlag, 2022. p. 191-208.

Publication: Contribution to bookContribution to proceedingspeer-review


Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Bernhard, Schimek (Editor); Kremsner, Gertraud (Editor); Proyer, Michelle (Editor); Grubich, Rainer (Editor); Paudel, Florentine (Editor); Grubich-Müller, Regina (Contributor).

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022.

Publication: BookCollectionpeer-review


Historische Diskursanalyse und Bildungsforschung. / Stieger, Sophie Pia.

Handbuch Interdisziplinäre Bildungsforschung. ed. / David Kergel; Birte Heidekamp-Kergel. Beltz Juventa, 2022. p. 184-200.

Publication: Contribution to bookEntry for reference workpeer-review


"Ich wollte eigentlich gern als Straßenbahnfahrerin arbeiten." : Biographische Perspektiven Jugendlicher im Kontext von Flucht und Asyl. / Draxl, Anna-Katharina; Thoma, Nadja.

Biographische Verknüpfungen: Zwischen biographiewissenschaftlicher Forschung, Theoriebildung und Praxisreflexion. ed. / Daniela Rothe; Dorothee Schwendowius; Nadja Thoma; Christine Thon. München : Campus, 2022. p. 149-169 (Biographie- und Lebensweltforschung, Vol. 15).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Inclusive teaching practices in heterogeneous classrooms. / Schwab, Susanne (Editor); Arthur-Kelly, Michael (Editor).

2022. 4 p. (International Journal of Inclusive Education).

Publication: BookSpecial Issuepeer-review


Inklusive Bildung und Transformation : ein tätigkeitstheoretisch inspirierter Blick. / Felder, Franziska.

Bildung und Transformation: Zur Diskussion eines erziehungswissenschaftlichen Leitbegriffs. ed. / Douglas W. Yacek. J. B. Metzler, 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Inklusive Schule - Handlungsfeld motorische und kognitive Entwicklung. / Biewer, Gottfried; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle.

1. ed. Stuttgart : Kohlhammer, 2022. 165 p. (Inklusive Schule, Vol. 3).

Publication: BookCollection


Inklusive Übergänge von der Schule in Ausbildung und Beruf. / Fasching, Helga; Tanzer, Lena.

Stuttgart : Kohlhammer, 2022. 198 p. (Inklusive Schule, Vol. 7).

Publication: Bookpeer-review


Institutional change and impact in higher education institutions in Ethiopia and Austria. / Bekele, Yirgashewa; Hassen Ayele, Meseret; Ayalew, Ababu Teshome; Teklemariam Haye, Alemayehu; Reisenbauer, Simon; Proyer, Michelle.

APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. ed. / Andreas Obrecht. Innsbruck : StudienVerlag, 2022. p. 164-168.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Introduction: Of myths and models : The unity and diversity of Nordic educational cultures. / Schulte, Barbara; Larsen, Jesper Eckhardt; Thue, Fredrik W.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. ed. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 1-22 (Oxford studies in comparative education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Is segregated language support fit for purpose? Insights from German language support classes in Austria. / Erling, Elizabeth; Gitschthaler, Marie; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Educational Research, Vol. 11, No. 1, 2022, p. 573-586.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Kinderrechte und partizipative Forschung mit Kindern. / Wöhrer, Veronika.

Menschenrechte im interdisziplinären Diskurs. Perspektiven auf Diskriminierungsstrukturen und pädagogische Handlungsmöglichkeiten. ed. / Nico Leonhardt; Robert Kruschel; Saskia Schuppener; Mandy Hauser. Weinheim : Beltz Juventa, 2022. p. 273-282.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. / Hellmich, Frank; Hoya, Fabian; Schulze, Jan Roland; Kirsch, Alexander; Blumberg, Eva; Schwab, Susanne.

Qualifizierung für Inklusion: Grundschule. ed. / Felix Buchhaupt; Jonas Becker; Dieter Katzenbach; Deborah Lutz; Alica Strecker; Michael Urban. Münster, New York : Waxmann Verlag, 2022. p. 47-61 (Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung, Vol. 2).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Lehren und Lernen in Differenzverhältnissen. Interdisziplinäre und intersektionale Betrachtungen. . / Akbaba, Yaliz (Editor); Buchner, Tobias (Editor); Heinemann, Alisha M.B. (Editor); Pokitsch, Doris (Editor); Thoma, Nadja (Editor).

Wiesbaden : Springer VS, 2022. 394 p.

Publication: BookCollectionpeer-review


Lehrer*innenbildung ALT und NEU : Gibt es Unterschiede in der professionellen Entwicklung Studierender? / Weber, Christoph; Altrichter, Herbert; Reitinger, Johannes.

Einstiege, Umstiege, Aufstiege: Professionalisierungsforschung in der Lehrer*innenbildung. Münster : Waxmann Verlag, 2022. p. 71-92 (Beiträge zur Bildungsforschung, Vol. 9).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Narrative und Repräsentationen von Afrika in aktuellen österreichischen Schulbüchern. / Markom, Christa; Aping, Sina; Klein, Gudrun; Maraszto, Astou; Schuller, Maida; Steinbauer-Holzer, Anna.

In: Stichproben: Wiener Zeitschrift für kritische Afrikastudien, Vol. 43, 2022, p. 63-92.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Naturgesetze haben keine Moral : Zur fundamentalpädagogischen Bedeutung der Klimakrise. / Schluß, Henning; Klär, Johanna.

Creating Green Citizens: Bildung, Demokratie und der Klimawandel. ed. / Johannes Drerup; Franziska Felder; Veronika Magyar-Haas; Gottfried Schweiger. Vol. VIII J. B. Metzler, 2022. p. 97-113 (Kindheit – Bildung – Erziehung. Philosophische Perspektiven).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Perspektiven auf Buddhismus und Behinderung zwischen Reproduktion von Ableismus und subversiven Lesarten. / Boger, Julia Mai-Anh; Proyer, Michelle.

DisAbility in der Migrationsgesellschaft. Betrachtungen an der Intersektion von Behinderung, Kultur und Religion in Bildungskontexten. ed. / Britta Konz; Anne Schröter. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022. p. 170-183.

Publication: Contribution to bookChapter


Phänomene des Außergewöhnlichen, Widerständigen und Krisenhaften und ihre Bedeutung für (ästhetische) Bildungsprozesse. / Agostini, Evi; Bube, Agnes; Rathgeb, Gabriele.

In: Transfer, 2022, p. 43-56.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Player State and Diagnostics in Adaptive Serious Games. Suggestions for Modelling the Adversarial Contradiction. . / Swertz, Christian.

Adaptive Instructional Systems 2022 as Part of the 24th HCI International Conference. LNCS 13332. . ed. / Robert A. Sottilare; Jessica Schwarz. Cham : Springer Nature, Cham, 2022. p. 26-35.

Publication: Contribution to bookChapter


Prostitution und Sexarbeit, GENDER, Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft. / Grenz, Sabine (Editor); Mauer, Heike (Editor); Behrmann, Nicola (Editor); Lücke, Martin (Editor); Sammern, Romana (Editor).

2022. (Gender - Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft; No. 1, Vol. 14).

Publication: BookSpecial Issuepeer-review


Psychische Belastungen von Jugendlichen mit Behinderung- von der Berufsbildung in Erwerbsarbeit. / Fasching, Helga.

Psychische Belastungen in der Berufsbiografie: Interdisziplinäre Perspektiven. ed. / Roland Stein; Hans-Walter Kranert. Vol. 4 Bielefeld : wbv, 2022. p. 106-117 (Teilhabe an Beruf und Arbeit).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Psychoanalytische Pädagogik an der Universität Wien : Eine Geschichte der Begegnungen und Beziehungen. / Neudecker, Barbara; Trunkenpolz, Kathrin; Studener-Kuras, Regina; Haider, Stefanie ; Lehner, Michaela .

Psychoanalytische Pädagogik zwischen Theorie und Praxis: Festschrift für Wilfried Datler. ed. / Johannes Gstach; Barbara Neudecker; Kathrin Trunkenpolz. Wiesbaden : Springer VS, 2022. p. 19-39.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Psychosoziale Prozessbegleitung mit Kindern und Jugendlichen - Forschungsstand. / Neudecker, Barbara; Caspari, Peter.

Handbuch Psychosoziale Prozessbegleitung. ed. / Gaby Temme; Andrea Behrmann; Klaus Riekenbrauk; Iris Stahnke. Barbara Budrich, 2022. p. 861-878.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Recognition and Moral Education. / Felder, Franziska; Ikäheimo, Heikki.

Moral Education in the 21st Century. ed. / Douglas Yacek; Kevin Gary; Mark E. Jonas. Cambridge : Cambridge University Press, 2022.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Schoolteachers and the Nordic model : Comparative and historical perspectives. / Schulte, Barbara (Editor); Larsen, Jesper Eckhardt (Editor); Thue, Fredrik W. (Editor).

Routledge, Taylor & Francis, 2022. 260 p. (Oxford studies in comparative education).

Publication: BookCollectionpeer-review


Sprache und Politik: Exklusion oder gesellschaftliche Teilhabe? / Flubacher, Mi-Cha; Krausneker, Verena; Dorostkar, Niku; Busch, Brigitta; Rössler, Lydia; Carapeto-Conceição, Robson .

Sprachenpolitik: Publikation zur XVII. Internationalen Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer (IDT 2022). ed. / Thomas Fritz; Brigitte Sorger; Hannes Schweiger; Sandra Reitbrecht. Erich Schmidt Verlag, 2022.

Publication: Contribution to bookContribution to proceedings


Strukturelle Hindernisse und Diskriminierung international ausgebildeter Lehrer*innen in Österreich : "Das ist dieses große Hindernis im Leben überhaupt, nicht [nur]bei der Arbeit". / Proyer, Michelle.

Einstiege, Umstiege, Aufstiege: Professionalisierungsforschung in der Lehrer*innenbildung. ed. / Gabriele Schauer; Livia Jesacher-Rößler; David Kemethofer; Johannes Reitinger; Christoph Weber. Vol. 9 Münster : Waxmann Münster, 2022. p. 233-248 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 9).

Publication: Contribution to bookChapter


Taxidermie. / Ross, Alan Sioltaich.

Dictionnaire historique et critique des animaux. Paris, 2022.

Publication: Contribution to bookEntry for reference work


The Circle of Friends intervention: a research synthesis. / Hassani, Sepideh (Corresponding author); Alves, Silvia; Avramidis, Elias; Schwab, Susanne.

In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, No. 4, 2022, p. 535-553.

Publication: Contribution to journalReviewpeer-review


The Message of the Method. Design Principles for Sustainable Ideological Communication in the Digital Classroom. . / Swertz, Christian.

Delfi 2022 : Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e. V. . ed. / Peter A. Henning; Michael Striewe; Matthias Wölfl. 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


The Nordic model from afar : Chinese scholarly projections of Nordic education and teachers. / Schulte, Barbara.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. ed. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. p. 80-97 (Oxford studies in comparative education).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


The Notion of Context in International Research on Inclusive Teaching Practices: Perspectives Derived from Reconstructive Research Approaches. / Reisenbauer, Simon; Kleinlein, Eva Verena.

Reading Inclusion Divergently. ed. / Bettina Amrhein; Srikala Naraian. Bingley : Emerald Publishing, 2022. p. 157-169 (International Perspectives on Inclusive Education, Vol. 19).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. / Loeper, Marwin Felix; Schwab, Susanne (Corresponding author); Lehofer, Mike; Hellmich, Frank.

In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 37, No. 6, 2022, p. 921-935.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Theorie, Praxis und der Aspekt des Erlebens : Untersuchungen zur praxisleitenden Bedeutung von Theorie und deren Implikationen für Professionalisierungsprozesse aus psychoanalytisch-pädagogischer Perspektive. Vorläufige Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt TheoPrax. / Strobl, Bernadette.

Psychoanalytische Pädagogik zwischen Theorie und Praxis: Festschrift für Wilfried Datler. ed. / Johannes Gstach; Barbara Neudecker; Kathrin Trunkenpolz. Wiesbaden : Springer VS, 2022. p. 269-288.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Showing entries 151 - 200 out of 4143