Lic. Mag. Dr. Cristina Alarcón López
Department of Education
Sensengasse 3a
Room 04.12
A-1090 Vienna
phone: +43 1 4277 46755
Mail: cristina.alarcon.lopez@univie.ac.at
Research Areas and Research Interests
- Comparative and historical perspectives on educational governance
- Social, historical and cultural conditions of assessment/testing
- Privatization of education, neoliberalization in Latin America
- Social movements, student protest
- Memories of political repression, textbook analysis
- Exile and childhood
u:cris - publications Dr. Cristina Alarcón López
Showing entries 21 - 29 out of 29
Alarcón López C. Governing by Testing: Circulation, Psychometric Knowledge, Experts and the “Alliance for Progress” in Latin America During the 1960s and 1970s. European Education. 2015;47(3):199-214 . doi: 10.1080/10564934.2015.1065396
Alarcón López C. Referenzgesellschaft’ als semantisches Konstrukt: ‘Deutsche’ Bildungs- und ‘Preußische’ Militärreformen in Chile. Tertium Comparationis: Journal für international und interkulturell vergleichende Erziehungswissenschaft. 2015;21(1):27–48.
Alarcón López C. Christel Adick (Hrsg): Bildungsentwicklungen und Schulsysteme in Afrika, Asien, Lateinamerika und der Karibik. - Münster 2013. HSozKult. 2014.
Alarcón López C. Drei Hoffnungen - eine Enttäuschung: Deutsche Bildungsexperten und die Institutionalisierung der höheren Lehrerbildung in Chile, 1889-1929. In Rinke S, editor, Expert Knowledge in Latin American History: Local, Transnational, and Global Perspectives. 1 ed. Stuttgart: Verlag Hans-Dieter Heinz. 2014. p. 37-64
Alarcón López C. El despertar de la maquinaria: Profesores y Oficiales chilenos en pos de la industrialización, 1885-1920. Amérique Latine histoire et mémoire : les cahiers ALHIM. 2014;28. doi: 10.4000/alhim.5037
Alarcón López C. Modelltransfer im Schatten des Krieges: „Deutsche“ Bildungs- und „Preußische“ Militärreformen in Chile, 1879-1920. 1 ed. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2014. 547 p. (Komparatistische Bibliothek, Vol. 25).
Alarcón López C. Zirkulation als Quelle des Neuen: Die Institutionalisierung der Gymnasiallehrerbildung in Chile im Zeichen der Rezeption deutscher Modelle. In Caruso M, editor, Zirkulation und Transformation: Pädagogische Grenzüberschreitungen in historischer Perspektive. 1 ed. Köln: Böhlau Verlag. 2014. p. 115-140
Alarcón López C. Frühe Formen des Süd-Süd Transfers und Kooperation im Bildungsbereich: Chilenische Diffusion von Bildungsexperten und -modellen nach Costa Rica, Venezuela und Bolivien am Anfang des 20. Jahrhunderts. In Engel U, editor, World Orders Revisited. Vol. 3. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag. 2011. p. 135-154
Alarcón López C. El discurso pedagógico fundacional de docentes secundarios: Sobre la transferencia educativa alemana en Chile, 1889-1910 . 1 ed. Buenos Aires: Libros Libres, 2010. 129 p.
Showing entries 21 - 29 out of 29