Veröffentlichungen der Wiener Medienpädagogik

2016


Walsh C, Schmölz A. Stop the Mob! Pre-service Teachers Designing a Serious Game to Challenge Bullying. in Veltkamp R, de Gloria A, Hrsg., Games and Learning Alliance - 4th International Conference, GALA 2015, Revised Selected Papers: 4th International Conference, GALA 2015, Rome, Italy, December 9-11, 2015; revised selected papers. Cham: Springer. 2016. S. 431-440. (Lecture Notes in Computer Science, Band 9599). doi: 10.1007/978-3-319-40216-1_48

Zander S, Swertz C, Verdú E, Pérez MJV, Henning P. A semantic MediaWiki-based approach for the collaborative development of pedagogically meaningful learning content annotations. in Molli P, Breslin JG, Vidal M-E, Hrsg., Semantic Web Collaborative Spaces : Second International Workshop, SWCS 2013, Montepellier, France, May 27, 2013, Third International Workshop, SWCS 2014, Trentino, Italy, October 19, 2014, Revised Selected and Invited Papers . Band 9507. Springer. 2016. S. 73-114. (Lecture Notes in Computer Science, Band 9507). doi: 10.1007/978-3-319-32667-2_5

Barberi A, Trueltzsch-Wijnen S, Ballhausen T. Geschichte(n), Repräsentationen, Fiktionen: Medienarchive als Gedächtnis- und Erinnerungsorte. Köln: Herbert von Halem Verlag, 2016. 217 S.

Decristoforo B, (ed.), Hopmann S, (ed.), Katschnig T, (ed.), Seebauer L, (ed.), Swertz C, (ed.). Hands On im Technischen Museum Wien: Konzeption und Evaluation der Mitmachausstellung „In Bewegung“. 1. Aufl. Wien: New Academic Press, 2016. 148 S. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 3).

Swertz C, Gal E, Kohen-Vas D, Henning P. INTUITEL: Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning. in Teixeira AM, Szűcs A, Mázár I, Hrsg., Expanding Learning Scenarios: Opening Out the Educational Landscape ; [EDEN 2015 Annual Conference, Barcelona, Spain]. Budapest: European Distance and E-Learning Network. 2016. S. 204-204

Swertz C. Museen aus medienpädagogischer Perspektive. in Decristofero B, Hopmann S, Katschnig T, Swertz C, Hrsg., Hands On im Technischen Museum Wien: Konzeption und Evaluation der Mitmachausstellung "In Bewegung". Wien: New Academic Press. 2016. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 3).

Barberi A, Ballhausen T, Berger C, Missomelius P, Kaiser-Müller K, Sonderegger R et al. Von der Kunst zu Medienproduktion und Big Data, von E-Learning zu symbolischem Handeln und der LehrerInnenbildung NEU - Einleitung: Medienpädagogik zwischen theoretischer Reflexion und konkreter Unterrichtspraxis am Beginn des 21. Jahrhunderts. in Barberi A, Ballhausen T, Berger C, Kaiser-Müller K, Missomelius P, Sonderegger R, Swertz C, Trültzsch-Wijnen C, Hrsg., Medienimpulse 2014-2015. Wien: New Academic Press. 2016. S. 11-26

Rainer F. "180 ECTS Wissen". in International Lectures. 22 Beiträge zur Internationalisierung der Hochschulen. . 2016. S. 86-91

2015


Walsh C, Schmölz A. Pre-Service Teachers Designing Serious Games. in Baguley M, Hrsg., Australian Association for Research in Education Conference Proceedings 2015. 2015. S. 1-10

Hartung A, (ed.), Ballhausen T, (ed.), Trültzsch-Wijnen C, (ed.), Barberi A, (ed.), Kaiser-Müller K, (ed.). Mediale Impulse 2 - Filmbildung im Wandel. Wien: nap new academic press, 2015. 154 S. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 2).

Berger C, (ed.), Fürst D, (ed.), Hilzensauer W, (ed.), Mildner K, (ed.), Scheidl G, (ed.), Swertz C, (ed.) et al. Mediale Impulse 1 – Radiobox.at: Audioproduktion im Unterricht. 500 Aufl. Wien: New Academic Press, 2015. 224 S. (Mediale Impulse : Beiträge zur Medienpädagogik, Band 1).