Veröffentlichungen der Wiener Medienpädagogik

2017


Barberi A, Schmoelz A. Medientheorien. in Schorb B, Hartung-Griemberg A, Dallmann C, Hrsg., Grundbegriffe Medienpädagogik. 6., neu verfasste Auflage Aufl. München: Kopaed Verlag. 2017. S. 312-319

Swertz C, Schmölz A, Barberi A, Forstner A. Organized Teaching and Learning Processes. in Fuchs K, Henning PA, Hrsg., Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning . Delft: River Publishers. 2017. S. 3-12. (River Publishers series in innovation and change in education, Band 15).

Swertz C, Barberi A. Partizipation. in Schorb B, Hartung-Griemberg A, Dallmann C, Hrsg., Grundbegriffe Medienpädagogik. 6., neu verfasste Auflage Aufl. München: Kopaed Verlag. 2017. S. 338-341

Swertz C, Schmölz A, Barberi A, Forstner A. Pedagogical Ontology and Reasoning. in Fuchs K, Henning PA, Hrsg., Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning . Delft: River Publishers. 2017. S. 23-29. (River Publishers series in innovation and change in education, Band 15).

Barberi A, Swertz C. Strukturwandel der Öffentlichkeit 3.0 mit allen Updates? in Binder U, Oelkers J, Hrsg., Der neue Strukturwandel der Öffentlichkeit. Weinheim, Basel: Beltz Verlag. 2017. S. 151-179

Swertz C, Schmölz A, Barberi A, Forstner A. The History of Adaptive Assistant Systems for Teaching and Learning. in Fuchs K, Henning PA, Hrsg., Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning . Delft: River Publishers. 2017. S. 15-22. (River Publishers series in innovation and change in education, Band 15).

2016


Schmölz A. Ernsthafte Spiele als Anlass für Ko-Kreativität? in Haag J, Hrsg., Game Based Learning: Dialogorientierung & spielerisches Lernen analog und digital . Brunn am Gebirge: ikon VerlagsGesmbH. 2016. S. 107-118

Stenning K, Schmölz A, Wren H, Stouraitis E, Scaltsas T, Alexopoulos K et al. Socratic dialogue as a teaching and research method for co-creativity? Digital Culture & Education . 2016 Apr 1;8(2):154-168.