Veröffentlichungen


Zeige Ergebnisse 1 - 50 von 4364

2022


Challenges in School‐To‐Work Transition in Germany and Austria: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities. / Wöhrer, Veronika; Schels, Brigitte Katrin.

in: Social Inclusion, Band 10, Nr. 2, 5770, 09.06.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


They Really Only Look for the Best: How Young People Frame Problems in School‐to‐Work Transition. / Wöhrer, Veronika; Wintersteller, Teresa; Danz, Shenja Vasanthi Kumari; Malik, Mariam.

in: Social Inclusion, Band 10, Nr. 2, 09.06.2022, S. 335-346.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Wie Österreichs Jugendliche in die Zukunft blicken. Wöhrer, Veronika (Interviewpartner*in). 2022. derStandard.at.

Veröffentlichung: Elektronische/multimediale VeröffentlichungMultimediale Veröffentlichung


Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students. / Lindner, Katharina-Theresa; Hassani, Sepideh; Schwab, Susanne; Gerdenitsch, Cornelia; Kopp-Sixt, Silvia; Holzinger, Andrea.

in: Frontiers in Education, Band 7, 27.04.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion : A Longitudinal Cross-Lagged Analysis. / Savolainen, Hannu; Malinen, Olli-Pekka; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in).

in: International Journal of Inclusive Education, Band 26, Nr. 9, 20.04.2022, S. 958-972.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Das chinesische Bildungssystem. Schulte, Barbara (Redakteur*in). 2022. Bundeszentrale für politische Bildung.

Veröffentlichung: Elektronische/multimediale VeröffentlichungWebpublikation


Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic. / Heidrich, Franziska Anna; Pozas, Marcela; Letzel, Verena; Lindner, Katharina-Theresa; Schneider, Christoph; Schwab, Susanne.

in: Frontiers in Education, Band 7, 862306, 31.03.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Teaching the Global Goals : Exploring the Experiences of Teacher Educators in an Online-Environment through Vignette Research. / Eloff, Irma; Mathabathe, Kgadi; Agostini, Evi; Dittrich, Ann-Kathrin.

in: Environmental Sciences Proceedings, Band 15, Nr. 5, 31.03.2022, S. 1–9.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Ancient DNA and deep population structure in sub-Saharan African foragers. / Lipson, Mark; Sawchuk, Elizabeth A; Thompson, Jessica C; Oppenheimer, Jonas; Tryon, Christian A; Ranhorn, Kathryn L; de Luna, Kathryn M; Sirak, Kendra A; Olalde, Iñigo; Ambrose, Stanley H; Arthur, John W; Arthur, Kathryn J W; Ayodo, George; Bertacchi, Alex; Cerezo-Román, Jessica I; Culleton, Brendan J; Curtis, Matthew C; Davis, Jacob; Gidna, Agness O; Hanson, Annalys; Kaliba, Potiphar; Katongo, Maggie; Kwekason, Amandus; Laird, Myra F; Lewis, Jason; Mabulla, Audax Z P; Mapemba, Fredrick; Morris, Alan; Mudenda, George; Mwafulirwa, Raphael; Mwangomba, Daudi; Ndiema, Emmanuel; Ogola, Christine; Schilt, Flora; Willoughby, Pamela R; Wright, David K; Zipkin, Andrew; Pinhasi, Ron; Kennett, Douglas J; Manthi, Fredrick Kyalo; Rohland, Nadin; Patterson, Nick; Reich, David; Prendergast, Mary E.

in: Nature, Band 603, Nr. 7900, 03.2022, S. 290-296.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


'First and foremost, we are teachers, not refugees' : Requalification measures for internationally trained teachers affected by forced migration. / Proyer, Michelle; Pellech, Camilla; Obermayr, Tina; Kremsner, Gertraud; Schmoelz, Alexander.

in: European Educational Research Journal, Band 21, Nr. 2, 03.2022, S. 278-292.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Das weibliche akademische Subjekt? Re-Konstruktionen zu Biographien von Wissenschaftlerinnen*. / Hackl, Jacqueline.

Gleichstellungspolitiken revisted: Zeitgemäße Gleichstellungspolitik an der Schnittstelle zwischen Politik, Theorie und Praxis. Hrsg. / Angela Wroblewski; Angelika Schmidt. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. S. 259-275.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Education, nationalism and the ordering construction of the world : (Introduction to the WYBE 2022). / Tröhler, Daniel; Piattoeva , Nelli; Pinar, William F.

World Yearbook of Education 2022: Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. Band 2022 London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. S. 1-6.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Magical enchantments and the nation’s silencing. Educational research agendas under the spell of globalization. / Tröhler, Daniel.

World Yearbook of Education 2022: Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. Hrsg. / Daniel Tröhler; Nelli Piattoeva; William F. Pinar. London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. S. 7-27 (World yearbook of education , Band 2022).

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


World Yearbook of Education 2022 : Education, Schooling and the Global Universalization of Nationalism. / Tröhler, Daniel (Herausgeber*in); Piattoeva , Nelli (Herausgeber*in); Pinar, William F. (Herausgeber*in).

London and New York : Routledge, Taylor & Francis, 2022. 290 S.

Veröffentlichung: BuchPeer-Review


Meta-analysis of the relationship between teachers’ self-efficacy and attitudes toward inclusive education. / Yada, Akie (Korresp. Autor*in); Leskinen, Markku; Savolainen, Hannu; Schwab, Susanne.

in: Teaching and teacher education, Band 109, 103521, 01.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


MOOC-Gestaltung in der Erwachsenenbildung : Empfehlungen für die Gestaltung und Durchführung von Online-Kursen für Viele. / Schön, Sandra; Aschemann, Birgit; Bisovsky, Gerhard; Edelsbrunner, Sarah; Eglseer, Doris; Kreiml, Thomas ; Lanzinger, Michael ; Reisenhofer, Christin; Steiner, Karin ; Ebner, Martin.

in: Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs., Nr. 44-45, 22, 01.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Social Participation of German Students with and without a Migration Background. / Hamel, Niklas; Schwab, Susanne (Korresp. Autor*in); Wahl, Sebastian.

in: Journal of Child and Family Studies, 01.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings. / Knickenberg, Margarita (Korresp. Autor*in); Zurbriggen, Carmen; Schwab, Susanne.

in: Sage Open, Band 12, Nr. 1, 01.2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion : Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games . Hrsg. / M Kent; Katie Ellis; Tama Leaver. London : Routledge, 2022. S. o.S.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Against the Rules – Disrupting and Reassessing Discursive Practices of Playfulness. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

in: Disability & Society, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


"Beyond the reach of teaching" – Differentiating the role of phenomenologically oriented vignettes in learning and teaching from phenomenon-based learning. / Agostini, Evi; Symeonidis, Vasileios.

Towards Third Generation Learning and Teaching. Contours of The New Learning. Hrsg. / J. G. Wissema; M. A. Yülek. Anthem Press, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Bildung und Berufseinstieg für Lehrer*innen mit Fluchterfahrung – Ebenen der (Nicht)Anerkennung und Ausgrenzung. / Kremsner, Gertraud; Hackl, Jacqueline; Obermayr, Tina; Pellech, Camilla; Stanišić, Jelena; Proyer, Michelle.

Menschenrechte im interdisziplinären Diskurs: Perspektiven auf Diskriminierungsstrukturen und pädagogische Handlungsmöglichkeiten. Hrsg. / Nico Leonhardt; Robert Kruschel; Saskia Schuppener; Mandy Hauser. 1. Aufl. Beltz Juventa, 2022. S. 186-199.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Biographie. / Dausien, Bettina.

Pädagogisches Vokabular in Bewegung.: Stimmen aus der Allgemeinen Erziehungswissenschaft. Hrsg. / Milena Feldmann; Markus Rieger-Ladich; Carlotta Voß; Kai Wortmann. Weinheim, Basel : Beltz Juventa, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchEintrag in NachschlagewerkPeer-Review


„Bitte macht das nicht!“ – Zur pädagogischen Bearbeitung antiromaistischer und homophober Artikulationen im persönlichkeitsbildenden Unterricht. / Postner, Amos Christopher.

Lehren und Lernen in Differenzverhältnissen: Interdisziplinäre und intersektionale Betrachtungen. Hrsg. / Yalız Akbaba; Tobias Buchner; Alisha M.B. Heinemann; Doris Pokitsch; Nadja Thoma. Springer VS, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband


Challenges in School-To-Work Transition: Perspectives on Individual, Institutional, and Structural Inequalities : Special Issue der Zeitschrift "Social Inclusion". / Wöhrer, Veronika (Herausgeber*in); Schels, Brigitte Katrin (Herausgeber*in).

in: Social Inclusion, Band 10, Nr. 2, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftEditorialPeer-Review


Conclusion: Schoolteachers and the Nordic model. / Schulte, Barbara; Larsen, Jesper Eckhardt; Thue, Fredrik W.

Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. Hrsg. / Barbara Schulte; Jesper Eckhardt Larsen; Fredrik W. Thue. Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis, 2022. S. 229-239 (Oxford studies in comparative education).

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


COVID-19 and people with disabilities in Europe: Assessing the impact of the crisis and informing disability-inclusive next steps : Austria. Naue, Ursula Juliane (Autor*in); Flieger, Petra (Redakteur*in). 2022.

Veröffentlichung: Elektronische/multimediale VeröffentlichungWebpublikation


Critical Theory, Recognition and Education. / Felder, Franziska; Ikäheimo, Heikki.

Moral Education in the 21st Century. Hrsg. / Douglas W. Yacek; Kevin Gary; Mark E. Jonas. Cambridge University Press, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


„Der universitäre „Schnösel“ : Ein Märchen über das Erwachen akademischer Unvernunft . / Kobesova, Zuzana; Macioszek, Frede (Herausgeber*in); Knop, Julian (Herausgeber*in).

Klassenfahrt: 63 persönliche Geschichten zu Klassismus und feinen Unterschieden. edition assemblage, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband


Developing the Meta-Inference in Mixed Methods Research through Successive Integration of Claims. / Schoonenboom, Judith.

The Routledge Handbook for Advancing Integration in Mixed Methods Research. Hrsg. / John H. Hitchcock; Anthony .J. Onwuegbuzie. London, UK : Routledge, 2022. S. 55-70.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Die Bedeutung der Thematisierung von Inter* im Bildungskontext - Warum die Kritik an medizinischen Eingriffen allein nicht ausreicht. / Enzendorfer, Mart.

Inter*Pride. Hrsg. / Haller, P., Pertl, L. & Ponzer, T. w_orten & meer. Verlag für verbindendes diskriminierungskritisches Handeln., 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband


Die Ethik inklusiver Bildung. / Felder, Franziska.

J. B. Metzler, 2022.

Veröffentlichung: BuchSammelbandPeer-Review


Die Formierung des intersektionalen (Forschungs-)Feldes: Eine Skizze in kartografischer Absicht. / Grenz, Sabine; Biele Mefebue, Astrid; Bührmann, Andrea Dorothea.

Handbuch Intersektionalitätsforschung. Hrsg. / Sabine Grenz; Astrid Biele Mefebue; Andrea Bührmann. Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. S. 1-15.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/Sammelband


Die Vignette als Übung zur Wahrnehmung : Handreichung zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. / Agostini, Evi; Peterlini, Hans Karl; Donlic, Jasmin; Kumpusch, Verena; Lehner, Daniela; Sandner, Isabella.

Leverkusen-Opladen : Barbara Budrich, 2022.

Veröffentlichung: BuchPeer-Review


Disability and Democratic Education. / Felder, Franziska.

The Cambridge Handbook of Democratic Education. Hrsg. / Julian Culp; Johannes Drerup; Douglas W. Yacek. Cambridge University Press, 2022.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Doing difference and sameness in European schools : Perspectives from European Anthropology of Education. / Markom, Christa.

Oxford OX : Berghahn Books, 2022. (EASA series).

Veröffentlichung: BuchSammelbandPeer-Review


Editorial: Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Kremsner, Gertraud; Bernhard, Schimek; Proyer, Michelle.

Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten.: Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022. S. 11-24.

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


European Semester 2021-2022 country fiche on disability equality : Austria. Naue, Ursula Juliane (Autor*in); Flieger, Petra (Autor*in). 2022.

Veröffentlichung: Elektronische/multimediale VeröffentlichungWebpublikation


Zeige Ergebnisse 1 - 50 von 4364