Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Assoz. Prof. Mag. Dr. Michelle Proyer
Porzellangasse 4
1090 Wien
Office hours: by arrangement
Key Research Areas
- Dealing with diversity in school - focus on disability
- Inclusive education in school and out-of-school settings
- Inclusive didactics and inclusion in teacher education
- Disability at the intersection of gender/diversity, culture, human rights, development, religion and school/formal and non-formal educational structures
- Participatory approaches to research in inclusive pedagogy
- Intersection of education, disability and flight
- Transculturality with focus on disability, migration and flight
Fields of activity
- Teaching in the area of general principles of educational science and in the specialization inclusive pedagogy (focus: impairments)
- (Participatory) research activites in the afore mentioned research areas
- Talks and networking in the afore mentioned areas
Scientific profile
Publications
Die Ausgangslage und die Einrichtung des Zertifikatskurses "Bildungswissenschaftliche Grundlagen für Lehrkräfte mit Fluchthintergrund". / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle; Obermayr, Tina.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht.: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg.. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 17-45.Publications: Contribution to book › Chapter
Herausforderungen und Synergien aus universitärer Perspektive. / Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud; Biewer, Gottfried et al.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 149-153.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
‚Ich male denen die Perspektive‘ : Von Praxiserfahrungen zwischen ‚bei uns‘ und ‚bei euch‘, über das Erlernen von ‚Reflexion‘ und hin zu einem ‚Ankommen‘ im österreichischen Schulsystem. / Proyer, Michelle.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 108-114.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. / Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle; Biewer, Gottfried.
Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. 240 p.Publications: Book › Collection
Kategorisierungsmanie und Wissenshysterie in der Lehrer*innenbildung. / Kremsner, Gertraud; Zahnd, Raphael; Proyer, Michelle et al.
Disability Studies im deutschsprachigen Raum. Zwischen Vereinnahmung und Emanzipation.. Weinheim & Basel : Beltz Juventa, 2020. p. 246-252.Publications: Contribution to book › Chapter
Kulturelle und altersbezogene Diversität an Hochschulen durch die Entwicklung von neuen Weiterbildungsprogrammen fördern. / Resch, Katharina; Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud et al.
In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Vol. 15, No. 3, 2020, p. 195-206.Publications: Contribution to journal › Article › peer-review
Reflexion der Kurspraktika – Perspektiven der Mentor*innen und Mentees. / Gerwisch, Karoline; Strehn, Denise; Kieffer, Nicolas et al.
Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht: Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. ed. / Gertraud Kremsner; Michelle Proyer; Gottfried Biewer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2020. p. 184 - 193.Publications: Contribution to book › Chapter
Refugee education approaches and strategies in Central Europe. / Proyer, Michelle; Subasi Singh, Seyda; Pellech, Camilla et al.
An overview of refugee education in Europe. ed. / Fabio Davigo. 2020. p. 48-56.Publications: Contribution to book › Chapter
Refugee education approaches and strategies in Southeast Europe. / Khawaja, Iram; Subasi Singh, Seyda; Proyer, Michelle et al.
An overview of refugee education in Europe. ed. / Fabio Dovigo. 2020. p. 57-72.Publications: Contribution to book › Chapter
The Art of Inclusion: Modellierung polyästhetischer Ansätze in der Inklusion. / Schnabl-Andritsch, Nora ; Roy, Virginie; Proyer, Michelle.
All inclusive?! Aspekte einer inklusiven Musik- und Tanzpädagogik. 2020.Publications: Contribution to book › Chapter › peer-review