Mag.a Dr.in Michelle Proyer

Department of Education
Sensengasse 3a
2nd floor/ room O2.06
1090 Wien

Phone: +43 1 4277 60066

Mail: michelle.proyer@univie.ac.at

consultation hours: please send an eMail

Courses in current and past terms.

website

Publications


Showing entries 1 - 20 out of 119

A (Dis-)Abling Gaming Model for playful inclusion : Playing (digital) games with people with disabilities, refugees, teachers and students. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

Gaming Disability: Disability perspectives on contemporary video games . ed. / M Kent; Katie Ellis; Tama Leaver. London : Routledge, 2022. p. o.S.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Against the Rules – Disrupting and Reassessing Discursive Practices of Playfulness. / Kremsner, Gertraud; Schmölz, Alexander; Proyer, Michelle.

In: Disability & Society, 2022.

Publication: Contribution to journalArticlepeer-review


Bildung und Berufseinstieg für Lehrer*innen mit Fluchterfahrung – Ebenen der (Nicht)Anerkennung und Ausgrenzung. / Kremsner, Gertraud; Hackl, Jacqueline; Obermayr, Tina; Pellech, Camilla; Stanišić, Jelena; Proyer, Michelle.

Menschenrechte im interdisziplinären Diskurs: Perspektiven auf Diskriminierungsstrukturen und pädagogische Handlungsmöglichkeiten. ed. / Nico Leonhardt; Robert Kruschel; Saskia Schuppener; Mandy Hauser. 1. ed. Beltz Juventa, 2022. p. 186-199.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Editorial: Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Kremsner, Gertraud; Bernhard, Schimek; Proyer, Michelle.

Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten.: Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022. p. 11-24.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung. / Bernhard, Schimek (Editor); Kremsner, Gertraud (Editor); Proyer, Michelle (Editor); Grubich, Rainer (Editor); Paudel, Florentine (Editor); Grubich-Müller, Regina (Contributor).

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2022.

Publication: BookCollectionpeer-review


Spielarten von Behinderung: Theoretische Zugänge und pädagogische Praxis zu digitalen Spielen. / Schmölz, Alexander; Möhlen, Lisa-Katharina; Kayali, Fares; Günther, Elisabeth Anna; Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud.

Schulische Medienbildung und Digitalisierung im Kontext von Behinderung und Benachteiligung. ed. / Joachim Betz; Jan-René Schluchter. 1. ed. Weinheim : Beltz Verlag, 2022.

Publication: Contribution to bookChapter


Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. / Krause, Sabine; Breinbauer, Ines Maria; Proyer, Michelle.

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. 170 p.

Publication: Bookpeer-review


Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. / Breinbauer, Ines Maria; Krause, Sabine; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft.: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 7-16.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Revisiting vulnerabilities – Auswirkungen der Pandemie auf die (Re)Konstruktion von Vulnerabilität*en im Kontext von Bildung. / Obermayr, Tina; Subasi Singh, Seyda; Kremsner, Gertraud; Koenig, Oliver; Proyer, Michelle.

Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft. Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. ed. / Sabine Krause; Ines Maria Breinbauer; Michelle Proyer. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2021. p. 137 - 152.

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


IO4 - Teacher education and (Re-)Qualification in the Context of Teacher Migration. An Interview Study on Experiences and Expectations in four European Programmes for (Recently) Immigrated and Refugee Teachers. Kansteiner, Katja (Author); Schneider, Anika (Author); Terhart, Henrike (Author); Frantik, Petr (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Krieg, Semra (Author); Proyer, Michelle (Author); Obermayr, Tina (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


IO5 - Evaluation Report of the Participatory Approach in R/EQUAL and the Partner Programmes. Frantik, Petr (Author); Terhart, Henrike (Author); Kansteiner, Katja (Author); Krieg, Semra (Author); Bakkar, Abdullah (Author); Dam, Esther (Author); Heideker, Hannah (Author); Obermayr, Tina (Author); Proyer, Michelle (Author); Käck, Annika (Author); Mickwitz, Larissa (Author); Bengtsson, Anki (Author); Linné, Tove (Author); Malm, Susanna (Author); Bodström, Helén (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Aktuelle Beiträge zur inklusiven Schule in Österreich, Deutschland und der Schweiz. / Resch, Katharina; Proyer, Michelle; Schwab, Susanne.

Inklusive Schule und Schulentwicklung. Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz. ed. / Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab. Münster : Waxmann Verlag, 2021. p. 11-18 (Beiträge zur Bildungsforschung - Publikationsreihe der ÖFEB, Vol. 8).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Editorial: Refugees and inclusive education. / Veck, Wayne (Corresponding author); Dovigo, Fabio; Proyer, Michelle.

In: International Journal of Inclusive Education, Vol. 25, No. 2, 2021, p. 109-115.

Publication: Contribution to journalEditorialpeer-review


Good Practice in Inclusive Education: Participatory Reinterpretation of Already Existing Elaborate Classroom Practices Under a UDL Perspective. / Proyer, Michelle; Kremsner, Gertraud; Biewer, Gottfried.

Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning. ed. / Alvyra Galkiene; Ona Monkeviciene. 1. ed. Cham : Springer International Publishing, 2021. p. 279-312 (Inclusive Learning and Educational Equity, Vol. 5).

Publication: Contribution to bookChapterpeer-review


Initiating Programmes for (Recently) Immigrated and Refugee Teachers in Europe : A Guideline for Higher Education Institutions. Consortium of the R/EQUAL Partner Programmes (Editorial Journalist); Proyer, Michelle (Author); Obermayr, Tina (Author). 2021.

Publication: Electronic/multimedia outputWeb publication


Showing entries 1 - 20 out of 119