Veröffentlichungen


Sortieren: Datum | Autor | Titel

3227 Ergebnisse

A World Without Gender? : The Struggle of Austria’s Far Right over What It Means to Be Human; An Analysis of Barbara Rosenkranz’ book MenschInnen. / En, Boka; En, Michael; Mercedes, Pöll.

Gender and Far Right Politics in Europe. ed. / Michaela Köttig; Renate Blitzan; Andrea Petö. Palgrave Macmillan, 2017. p. 235-252.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Non-monogamies and queer kinship : personal-political reflections. / En, Boka; En, Michael; Griffiths, David; Pöll, Mercedes.

In: Queer-Feminist Science and Technology Studies Forum, Vol. 2, 2017, p. 15-27.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Gemeinsame Gestaltung an der Universität – oder: Ermöglichen unmöglich? / En, Boka; Klaura, Andrea* Ida Malkah.

Gewalt im beruflichen Alltag: Wie Hierarchien, Einschlüsse und Ausschlüsse wirken; Berichte von Intersektionen institutioneller Gewalt. ed. / Utta Isop. Neu-Ulm : AG SPAK, 2017. p. 178-184.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Pestalozzi au Japon et les recherches récentes sur Pestalozzi. / Tröhler, Daniel.

In: Cahiers Pestalozzi, Vol. 2, 2017, p. 3-9.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

La ‘societé juste’ comme projet pédagogique chez Pestalozzi et Dewey. / Tröhler, Daniel.

La pédagogie à l’épreuve de la question sociale, XXVIIIe-XXIe siècle : Actes du colloque international francophone. LEP, Editions Loisirs et pédagogie, 2017. p. 131-147.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Tracking the Educationalization of the World : Prospects for an emancipated history of education. / Tröhler, Daniel.

In: Pedagogika, Vol. 67, No. 4, 2017, p. 351- 366.

Publication: Contribution to journal › Article

Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

mehr...

Geschlecht als Qualifikation im Elementarbereich : Wider die Ein- und Fortführung der Kategorie im elementarpädagogischen Professionalisierungdiskurs. / Andersen, Christian; Tschida, Susanne.

In: Jahrbuch der Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft, Vol. 13, No. 1, 2017, p. 141-152.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Schwester Eva, Menschenhandelsopfer und Unternehmerinnen : Die alltägliche Herausforderung der Prostitution und die Vielstimmigkeit der Figuren. / Grenz, Sabine.

Doing Gender in Medien-, Kunst- und Kulturwissenschaften: eine Einführung. ed. / Rosemarie Buikema; Kathrin Thiele. Berlin; Münster : LIT Verlag, 2017. p. 179-194 (Gender-Diskussion; Vol. 23).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Wechselwirkungen: Geschlecht, Religiosität und Lebenssinn : Qualitative und quantitative Analysen anhand von lebensgeschichtlichen Interviews und Umfragen. / Benthaus-Apel, Friederike; Grenz, Sabine; Eufinger, Veronika; Schöll, Albrecht; Bücker, Nicola.

Münster : Waxmann Münster, 2017. 320 p.

Publication: Book

mehr...

Die Rückkehrerin Hedda Eppel (1919-2004) : ihr Beitrag zur Wiener Psychoanalytischen Vereinigung und zur internationalen Psychoanalyse. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

Return from Exile – Rückkehr aus dem Exil: Exiles, Returnees and Their Impact in the Humanities and Social Sciences in Austria and Central Europe. ed. / Waldemar Zacharasiewicz; Manfred Prisching. Wien : Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, 2017. p. 363-374 (Sitzungsberichte der phil.-hist. Klasse; Vol. 885).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Shaping the National Body : Physical Education and the Transformation of German Nationalism in the Long Nineteenth Century. / Tröhler, Daniel.

In: Nordic Journal of Educational History, Vol. 2, No. 4 (2), 2017, p. 31-45.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

The Body Between the Protestant Souls and Nascent Nation-States : Physical Education as an Emerging School Subject in the Nineteenth Century. / Tröhler, Daniel; Westberg, Johannes.

In: Nordic Journal of Educational History, Vol. 2, No. 4 (2), 2017, p. 1-12.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Nach Leibniz : die Entwicklung der Auffassung eines nicht-bewussten Denkens bei Freud. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

300 Jahre Monadologie: Interpretation, Rezeption und Transformation. ed. / Li Wenchao. Stuttgart : Franz Steiner Verlag GmbH, 2017. p. 237-254 (Studia Leibnitiana. Supplementa; Vol. 39).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Reflections on Empirical and Methodological Accounts of Agency at Work. / Damşa, Crina I.; Froehlich, Dominik Emanuel; Gegenfurtner, Andreas.

Agency at work: An agentic perspective on professional learning and development. ed. / Michael Goller; Susanna Paloniemi. Cham : Springer, 2017. p. 445-461 (Professional and Practice-based Learning).

Publication: Contribution to book › Other contribution to book

mehr...

Proactive Feedback-Seeking, Teaching Performance, and Flourishing Amongst Teachers in an International Primary School. / Harwood, Jade; Froehlich, Dominik Emanuel.

Agency at work: An agentic perspective on professional learning and development. ed. / Michael Goller; Susanna Paloniemi. Cham : Springer, 2017. p. 425-444 (Professional and Practice-based Learning).

Publication: Contribution to book › Other contribution to book

mehr...

Ideen braucht das Unternehmen. / Adelhofer, Veronika; Froehlich, Dominik Emanuel.

In: industrie aktuell. 2017; p. 26-28.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Wenn kein Hahn mehr danach kräht: Vom Bildungspotential biblischer Texte: Editorial. / Lehner-Hartmann, Andrea; Dangl, Oskar.

In: Österreichisches Religionspädagogisches Forum (ÖRF), 2017, p. 5-7.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Die Bildung luxemburgischer Lehrkräfte für ihre nationalpädagogische Mission : Konzepte, Konflikte und faule Kompromisse. / Winandy, Jil; Barbu, Ragnhild.

Verfassung, Bürgerschaft und Schule = Constitution, citoyenneté et école. ed. / Daniel Tröhler; Danièle Tosato-Rigo; Karine Crousaz; Katja Hürlimann. Zürich : Chronos, 2017. p. 63 - 73 (Traverse; Vol. 2017/1).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Beforschte Positionierungen, positionierende Forschung. / Draxl, Anna-Katharina; Holzinger, Clara.

Normative Grundlagen und reflexive Verortungen im Feld DaF und DaZ. ed. / Anke Wegner; İnci Dirim. Leverkusen : Budrich UniPress, 2017.

Publication: Contribution to book › Chapter

Angenommen/In Druck

mehr...

Kooperation für Inklusion in Bildungsübergängen. / Fasching, Helga; Felbermayr, Katharina; Hubmayer, Astrid.

In: SWS-Rundschau, Vol. 57, No. 3, 2017, p. 305-323.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Game Media Literacy. / Swertz, Christian.

2017. p. 1-9.

Publication: Working paper

mehr...

Orientierungskönnen in der Leonardo-Welt : Anmerkungen zum Status universitärer Bildung angesichts der Digitalisierung von Wissensbeständen. / Swertz, Christian.

In: Erziehungswissenschaft, Vol. 2, 2017, p. 9-18.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Konstitutionen der Medienpädagogik : Zwischen interdisziplinärem Forschungsfeld und bildungswissenschaftlicher (Sub-) Disziplin. / Swertz, Christian; Ruge, Wolfgang Benjamin; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Braun, Sarah.

In: MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Vol. 29, 2017, p. o.S.

Publication: Contribution to journal › Editorial

mehr...

Strukturwandel der Öffentlichkeit 3.0 mit allen Updates? / Barberi, Alessandro; Swertz, Christian.

Der neue Strukturwandel der Öffentlichkeit. ed. / Ulrich Binder; Jürgen Oelkers. Weinheim, Basel : Beltz Verlag, 2017. p. 151-179.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Der Wert der Schrift „Medienbildung und Teilhabegerechtigkeit“ der publizistischen Kommission der deutschen Bischofskonferenz. / Swertz, Christian.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, Vol. 2, 2017.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Organized Teaching and Learning Processes. / Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Forstner, Alexandra.

Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning. ed. / Kevin Fuchs; Peter A. Henning. Delft : River Publishers, 2017. p. 3-12 (River Publishers series in innovation and change in education; Vol. 15).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Computer Technology as a Medium in Teaching and Learning. / Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Forstner, Alexandra.

Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning. ed. / Kevin Fuchs; Peter A. Henning. Vol. 15 Delft : River Publishers, 2017. p. 13-14.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

The History of Adaptive Assistant Systems for Teaching and Learning. / Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Forstner, Alexandra.

Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning. ed. / Kevin Fuchs; Peter A. Henning. Delft : River Publishers, 2017. p. 15-22 (River Publishers series in innovation and change in education; Vol. 15).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Learning Analytics by Didactic Factors. / Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Forstner, Alexandra; Heberle, Florian.

Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning. ed. / Kevin Fuchs; Peter A. Henning. Delft : River Publishers, 2017. p. 30-36 (River Publishers series in innovation and change in education; Vol. 15).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Pedagogical Ontology and Reasoning. / Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Barberi, Alessandro; Forstner, Alexandra.

Computer-Driven Instructional Design with INTUITEL: An Intelligent Tutoring Interface for Technology-Enhanced Learning. ed. / Kevin Fuchs; Peter A. Henning. Delft : River Publishers, 2017. p. 23-29 (River Publishers series in innovation and change in education; Vol. 15).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Pluralität in Wiener Kindergärten und Kindergruppen unter besonderer Berücksichtigung sogenannter „islamischer“ Einrichtungen : Abschlussbericht des Projektteils zur Untersuchung von Orientierungs- und Prozessqualität. / Schluß, Henning; Andersen, Christian; Medeni, Elif; Hover-Reisner, Nina; Steiner, Elisabeth; Fürstaller, Maria; Habringer, Magdalena; Eckstein-Madry, Tina.

Eigendruck, 2017. 220 p.

Publication: Book

mehr...

Wozu kann man eigentlich Lehrpläne gebrauchen? / Schluß, Henning.

In: Zeitsprung: Zeitschrift für den Religionsunterricht in Berlin und Brandenburg, Vol. 2, 2017, p. 31 - 33.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Evangelische Schule in religionsfernen Kontexten : Ein Schulentwicklungsprojekt in Brandenburg. / Schluß, Henning.

In: Engagement: Zeitschrift für Erziehung und Schule, Vol. 2, 2017, p. 76 - 82.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

(Dokumentar-)Filme im Unterricht : Zur Entwicklung didaktischer Begleitmaterialien. / Jehle, May; Schluß, Henning.

Diktatur und Demokratie im Unterricht: Der Fall DDR. ed. / Jens Hüttmann; Anna von Arnim-Rosenthal. 1. ed. Berlin : Metropol Verlag, 2017. p. 218 - 225.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Bildungskritik und reformatorische Bildungskrise - Kritik am vorreformatorischen Bildungssystem : Ideen-Krisen-Wirkungen. / Schluß, Henning.

Bildungsereignis Reformation: Ideen-Krisen-Wirkungen. ed. / Christina Schlag; Wolf-Friedrich Schäufele; Christoph Otterbeck. 1. ed. Weimar : Jonas Verlag, 2017. p. 30 - 35.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Medienkompetenz und digitale Bildung aus medienpädagogischer Perspektive : Bericht für das Grünbuch "Digitalisierung und Politik" des Zukunfts- und Verfassungsausschusses des österreichsichen Bundesrates. / Swertz, Christian.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, No. 1/2017, 2017.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Rezension: Die digitale Bildungsrevolution von Jörg Dräger und Ralph Müller-Eiselt. / Swertz, Christian.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, Vol. 2, 2017.

Publication: Contribution to journal › Review

mehr...

Kommentar: Ein Schnäppchen. / Swertz, Christian.

In: anzeiger. Das Mitgliedermagazin des Hauptverbandes des österreichischen Buchhandels. 2017; p. 19-19.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Nachwort der Herausgeber. / Datler, Wilfried; Göppel, Rolf.

Siegfried Bernfeld: Psychologie des Säuglings und der frühen Kindheit. ed. / Ulrich Herrmann; Wilfried Datler; Rolf Göppel. Vol. 9 Gießen, 2017. p. 505-539 (Ausgabe der Werke Siegfried Bernfelds; Vol. 9).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Doing social inclusion : Aiming to conquer crisis through game-based dialogues and games. / Proyer, Michelle; Schmölz, Alexander; Kremsner, Gertraud; Karpouzis, Kostas; Yannakakis, Georgios; Pfeiffer, Daniel; Möhlen, Lisa Katharina; Koulouris, Pavlos.

Proceedings of the 11th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2017. ed. / Maja Pivec; Josef Gründler. Academic Conferences and Publishing International Limited, 2017. p. 554-561.

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

mehr...

Refugees with Disabilities in Austria and Beyond – Re-Exploring Gaps and One-Ways in Educational Provision. / Proyer, Michelle.

2017. Poster session presented at ECER 2017 European Conference on Educational Research, Kopenhagen, Denmark.

Publication: Contribution to conference › Poster

mehr...

Of Teacher Lows and Missed Opportunities - The Paradox of Non-Inclusion of Refugee Teachers in Austria. / Proyer, Michelle.

2017.

Publication: Contribution to conference › Paper

mehr...

Education in flux - refugees with disabilities along the Thai-Myanmar border. / Proyer, Michelle.

2017. Poster session presented at Bildung und Geflüchtete - Forschung trifft Praxis, Berlin, Germany.

Publication: Contribution to conference › Poster

mehr...

Workshop und Paper: Die Kunst der Inklusion - The art of inclusion. / Proyer, Michelle; Schnabl-Andritsch, Nora; Roy, Virginie.

2017. Paper presented at Symposium der Gesellschaft für Tanzforschung, Dortmund, Germany.

Publication: Contribution to conference › Paper

mehr...

Refugee Borderlands – People of Concern with Disabilities: Educational Prospects Along The Thai-Myanmar Border. / Proyer, Michelle.

2017. Paper presented at 2017 IASSIDD 4th Asia Pacific Regional Congress, Bangkok, Thailand.

Publication: Contribution to conference › Paper

mehr...

II. Siegfried Bernfeld und der nachfolgende Diskurszur psychoanalytischen Theorie des Säuglingsalters : Nachwort der Herausgeber. / Datler, Wilfried.

Siegfried Bernfeld: Psychologie des Säuglings und der frühen Kindheit. ed. / Ulrich Herrmann; Wilfried Datler; Rolf Göppel. Vol. 9 Gießen, 2017. p. 527-539 (Ausgabe der Werke Siegfried Bernfelds; Vol. 9).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Rhythmuserleben mit Medien. : Medienpädagogische Anmerkungen zur Produktion zeitlicher Gliederungen.. / Swertz, Christian.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, Vol. 3, 2017.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Editorial 4/2016 - Macht, Souveränität, Herrschaft. / Barberi, Alessandro; Swertz, Christian.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, No. 4/2016, 21.12.2016.

Publication: Contribution to journal › Editorial

mehr...

Christoph Ransmayr – Cox oder der Lauf der Welt. / Barberi, Alessandro.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 2016; 4/2016.

Publication: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review

mehr...

It’s not a math lesson, we’re learning to draw! : Teachers’ use of visual representations in instructing word problem solving in sixth grade of elementary school. / Boonen, Anton J. H.; Reed, Helen C.; Schoonenboom, Judith; Jolles, Jelle.

In: Frontline Learning Research: an official journal of EARLI, Vol. 4, No. 5, 15.12.2016, p. 34 - 61.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...