Veröffentlichungen


Sortieren: Datum | Autor | Titel

3009 Ergebnisse

Vorwort. / Katschnig, Tamara.

Was Schulen stark macht: Zur Evaluation der NNÖMS. ed. / NOESIS Projektteam. Graz : Leykam Buchverlag, 2016. p. 9-18.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Lets talk about... – SeXtalks 2.0. / Kaiser-Müller, Katharina; Prochazka, Elke (Interviewee).

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, Vol. 24, No. 2, 21.06.2016.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Editorial 2/2016 - Internet und digitale Medien als sexualisierte Räume. / Barberi, Alessandro; Danner, Rosa; Sonderegger, Ruth.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, No. 2/2016, 21.06.2016.

Publication: Contribution to journal › Editorial

mehr...

Supporting divergent and convergent production of test items for teachers in higher education. / Draaijer, Silvester; Schoonenboom, Judith; Beishuizen, Jos; Schuwirth, Lambert.

In: Thinking Skills and Creativity, Vol. 20, 01.06.2016, p. 1-16.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Spuren einer inklusiven Medienpädagogik? / Schmölz, Alexander; Koenig, Oliver.

In: merz - medien + erziehung, Vol. 60, No. 3, 01.06.2016, p. 31-34.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Die Bedeutung von emotionalen Markierungen für Bildungslaufbahnentscheidungen am Übergang. / Huber, Matthias.

2016. Poster session presented at Dies Facultatis der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft, Wien, Austria.

Publication: Contribution to conference › Poster

mehr...

Ernsthafte Spiele als Anlass für Ko-Kreativität? / Schmölz, Alexander.

Game Based Learning: Dialogorientierung & spielerisches Lernen analog und digital. ed. / Johann Haag. Brunn am Gebirge : ikon VerlagsGesmbH, 2016. p. 107-118.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Socratic dialogue as a teaching and research method for co-creativity? / Stenning, Keith; Schmölz, Alexander; Wren, Heather; Stouraitis, Elias; Scaltsas, Theodore; Alexopoulos, Konstantine; Aichhorn, Amelie.

In: Digital Culture & Education, Vol. 8, No. 2, 01.04.2016.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

„Ich tat es ihm gleich“ : Vorbilder junger Frauen mit naturwissenschaftlich-technischer Berufswahl. / Makarova, Elena; Aeschlimann, Belinda; Herzog, Walter.

In: BWP Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, Vol. 12, 04.2016, p. 1-19.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

The Multilevel Mixed Intact Group Analysis : A Mixed Method to Seek, Detect, Describe, and Explain Differences Among Intact Groups. / Schoonenboom, Judith.

In: Journal of Mixed Methods Research, Vol. 10, No. 2, 21.03.2016, p. 129-146.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Editorial 1/2016 - Printmedien in Österreich. / Barberi, Alessandro; Hausjell, Friedrich.

In: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik, 21.03.2016.

Publication: Contribution to journal › Editorial

mehr...

Bildungsreform 2015 : Kein Großer Wurf, aber ein Schritt in die richtige Richtung. / Knapp, Mariella; Werkl, Tanja; Hopmann, Stefan.

Österreichisches Jahrbuch für Politik 2015. ed. / Andreas Khol. Wien : Böhlau Verlag, 2016. p. 151 - 164.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Adding Qualitative and Mixed Methods Research to Health Intervention Studies : Interacting With Differences. / Johnson, R. Burke; Schoonenboom, Judith.

In: Qualitative Health Research, Vol. 26, No. 5, 15.03.2016, p. 587-602.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Konzeptualisierungen des Biografischen : Zur Aktualität biografiewissenschaftlicher Perspektiven in der Pädagogik. / Dausien, Bettina; Hanses, Andreas.

In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 62, No. 2, 03.2016, p. 159-171.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Women’s careers in STEM – What does it take? / Makarova, Elena.

In: Adjacent Government. 2016.

Publication: Other contribution to periodical › Interview

mehr...

Hemetsberger, Bernhard (Interviewee). 2016. Von Tag zu Tag : Sehr gut? Befriedigend, oder doch Nicht genügend?. ORF Ö1..

Publication: Electronic/multimedia output › Radio show

mehr...

Die letzten Tage der Schule, wie wir sie kennen? : Der schulische Auftrag im Spannungsfeld zwischen Kultivieren und Qualifizieren. / Knapp, Mariella (Corresponding author); Hopmann, Stefan.

In: Schulheft, Vol. 1/16, No. 160, 18.01.2016, p. 37-49.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Wie Noten aussehen, ist grundsätzlich egal. Aber es braucht sie. / Hemetsberger, Bernhard.

In: Die Presse. 2016.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Stop the Mob! : Pre-service Teachers Designing a Serious Game to Challenge Bullying. / Walsh, Christopher; Schmölz, Alexander.

Games and Learning Alliance: 4th International Conference, GALA 2015, Rome, Italy, December 9-11, 2015; revised selected papers. ed. / Alessandro De Gloria. Cham : Springer, 2016. p. 431-440 (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 9599).

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

mehr...

Heterogenität in der Schule. / Dirim, Inci; Mecheril, Paul; Knappik, Magdalena; Thoma, Nadja; Döll, Marion; Springsits, Birgit; Arens, Susanne; Thomas-Olalde, Oscar; Khakpour, Natascha.

Böhlau Verlag, 2016.

Publication: Book

In Vorbereitung

mehr...

Das Familiengedächtnis im öffentlichen Austausch : Intergenerationale Kommunikationsprozesse bei Zeitzeug(inn)engesprächen. / Demmer, Julia.

Drei Generationen: Shoah und Nationalsozialismus im Familiengedächtnis. ed. / Martha Keil; Philipp Mettauer. Innsbruck : StudienVerlag, 2016. p. 261-278.

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

mehr...

Repräsentation - Separation - Transformation : Bildungsprozesse in der Anerkennung des Anderen? / Rumpf, Valentin.

In: Texte: psychoanalyse, aesthetik, kulturkritik, Vol. 9, No. 3, 2016.

Publication: Contribution to journal › Article

Angenommen/In Druck

mehr...

Biographical entanglements and transnational knowledge production in a qualitative research process. / Ruokonen-Engler, Minna K.; Siouti, Irini.

In: Qualitative Inquiry, Vol. 22, No. 9, 2016, p. 745-752.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Biography as a theoretical and methodological key concept in transnational Migration Studies. / Siouti, Irini.

The Routledge International Handbook on Narrative and Life History. ed. / Ivor Godson; Ari Antikainen; Molly Andrews; Pat Sikes. Routledge, 2016. (The Routledge International Handbook on Narrative and Life History).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Biographische Reflexivität als zentrales Schlüsselkonzept in der transnationalen Biographieforschung. / Siouti, Irini; Ruokonen-Engler, Minna.

Forschungssituation (re) konstruieren: Reflexivität in Forschungen zu intergenerativen Prozessen. ed. / Marga Günther; Anke Kerschgens. Leverkusen : Barbara Budrich, 2016. p. 169-191.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Migration und Biographie. / Siouti, Irini.

Handbuch Biographieforschung. ed. / Helma Lutz; Elisabeth Tuider; Martina Schiebel. Springer VS, 2016.

Publication: Contribution to book › Chapter

In Vorbereitung

mehr...

Participation paths of migrants in Germany. / Siouti, Irini.

Migration and participation processes in Europe. 2016.

Publication: Contribution to book › Chapter

In Vorbereitung

mehr...

Heterogenität. Zur Konjunktur eines pädagogischen Konzepts / hrsg. von Hans-Christian Koller, Rita Casale, Norbert Ricken. Schöningh 2014. / Rumpf, Valentin; Tschida, Susanne.

In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR). 2016.

Publication: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review

In Vorbereitung

mehr...

Towards living subjective experience. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

Thinking thinking: Practicing radical reflectivity. ed. / Donata Schoeller; Vera Saller. Freiburg in Breisgau & München : Karl Alber, 2016. p. 226-237.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Die Entstehung der Heilpädagogik. / Gstach, Johannes.

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. ed. / I. Hedderich; Gottfried Biewer; G. Hollenweger; J. Markowetz. Bad Heilbrunn : UTB, 2016. p. 27-32 (Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Geschichte(n), Repräsentationen, Fiktionen : Medienarchive als Gedächtnis- und Erinnerungsorte. / Barberi, Alessandro; Trueltzsch-Wijnen, Sascha; Ballhausen, Thomas.

Köln : Herbert von Halem Verlag, 2016. 217 p.

Publication: Book › Anthology

mehr...

Erzieher, Lehrer, Volksbildner : Konstruktionen von Berufsrollen und Berufswissen im Spiegel von Beiträgen zur Lehrerbildung in österreichischen Lehrerzeitschriften der Zwischenkriegszeit. / Göttlicher, Wilfried.

Pädagogik und pädagogisches Wissen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung / The Science of Education and Educational Knowledge in Teacher Education.. ed. / R. Horlacher; A. Hoffmann-Ocon. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2016. p. 191-210.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. / Hedderich, Ingeborg (Editor); Biewer, Gottfried (Editor); Hollenweger, Judith (Editor); Markowetz, Reinhard (Editor).

Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. 704 p.

Publication: Book › Anthology

mehr...

Inklusion. / Biewer, Gottfried; Schütz, Sandra Marion Nicola.

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Gottfried Biewer; Judith Hollenweger; Reinhard Markowetz. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 123-127.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Klassifikationsfragen im Kulturvergleich. / Biewer, Gottfried; Proyer, Michelle; Schiemer, Margarita.

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Gottfried Biewer; Judith Hollenweger; Reinhard Markowetz. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 151-155.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Inklusive Forschung. / Kremsner, Gertraud; Buchner, Tobias; Koenig, Oliver.

Handbuch Inklusion und Sonderpädagogik. ed. / Ingeborg Hedderich; Gottfried Biewer; Judith Hollenweger; Reinhard Markowetz. Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2016. p. 645-649 108.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Wenn Frauen in MINT-Studiengängen fehlen : Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht und die Studienwahl junger Frauen. / Makarova, Elena; Aeschlimann, Belinda; Herzog, Walter.

Berufsorientierung und Geschlecht. ed. / Hannelore Faulstich-Wieland. Weinheim : Juventa, 2016. p. 39-58 (Veröffentlichungen der Max-Traeger-Stiftung; Vol. 50).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Minority students’ psychological adjustment in the school context : An integrative review of qualitative research on acculturation. / Makarova, Elena; Birman, Dina.

In: Intercultural Education, 2016, p. 1-21.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

INTUITEL: Intelligent Tutoring Interface for Technology Enhanced Learning. / Swertz, Christian; Gal, Eran; Kohen-Vas, Dan; Henning, Peter.

Expanding Learning Scenarios: Opening Out the Educational Landscape; [EDEN 2015 Annual Conference, Barcelona, Spain]. ed. / António Moreira Teixeira; András Szűcs; Ildikó Mázár. Budapest : European Distance and E-Learning Network, 2016. p. 204-204.

Publication: Contribution to book › Other contribution to book

mehr...

Die Schulbuchsammlung des Österreichischen Unterrichtsministeriums und das Bucharchiv des Österreichischen Bundesverlages : Österreichs größte Schulbuchsammlungen und ihre gesicherte und ungesicherte Zukunft. / Kissling, Walter.

Mitteilungen der Gesellschaft für Buchforschung in Österreich 2015/2. 2016. p. 23 - 43.

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

mehr...

Rückmeldung aus den NOESIS-Erhebungen Weinviertel. / Knapp, Mariella.

40 p.

Publication: Other publication › Other

In Vorbereitung

mehr...

Alle Steinchen zusammen ergeben erst ein Bild! : Der Mosaic Approach als methodischer Zugang in der Inklusionsforschung mit Kindern und Jugendlichen. / Böhm, Eva Theresa; Schütz, Sandra Marion Nicola.

„Bildungs- und Erziehungsorganisationen im Spannungsfeld von Inklusion und Ökonomisierung“ der DGfE-¬‐Sektionstagung Sonderpädagogik 2015. ed. / T. Sturm; A. Köpfer; B. Wagner. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2016. p. 127-136.

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

mehr...

Zentrale Forschungsbefunde zur Inklusion in der Schule. / Böhm, Eva Theresa; Felbermayr, Katharina; Biewer, Gottfried.

Handbuch schulische Inklusion. Leverkusen : Budrich, 2016.

Publication: Contribution to book › Entry for reference work

Angenommen/In Druck

mehr...

Ansätze zur Frage der Voraussage in der Psychoanalyse und in den Psychotherapiewissenschaften vom geschichtsphilosophischen, klinischen und empirischen Standpunkt. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

Wissenschaftstheoretische und methodologische Problemlagen empirischer Voraussagen und statistischer Vorhersagen. ed. / Reinhard Bachleitner; Martin Weichbold; Markus Pausch. Wiesbaden : Springer, 2016. p. 171-189.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Nach Leibniz : die Entwicklung der Auffassung eines nicht-bewussten Denkens bei Freud. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

In: Studia Leibnitiana: Zeitschrift für Geschichte der Philosophie und der Wissenschaften, 2016.

Publication: Contribution to journal › Article

Angenommen/In Druck

mehr...

Psychoanalyse an der Universität : regionale und internationale Aspekte. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

Die Entwicklung der Psychotherapie und die Rolle der Universität: Hemmnisse-Chancen-Entwicklungen. ed. / Alexandra Bisanz; Wilfried Datler; Elke Gornik; Christian Korunka. Wien : Facultas Verlags- und Buchhandels AG, 2016.

Publication: Contribution to book › Contribution to proceedings

Angenommen/In Druck

mehr...

Die Rückkehrerin Hedda Eppel (1919-2004) : ihr Beitrag zur Wiener Psychoanalytischen Vereinigung und zur internationalen Psychoanalyse. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

In: Anzeiger der philosophisch-historischen Klasse der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, 2016.

Publication: Contribution to journal › Article

Angenommen/In Druck

mehr...

The living mind : philosophy, psychoanalysis, and Buddhism. / Giampieri-Deutsch, Patrizia.

Mind and Matter: New Models of Reality; Buddhism and Science. ed. / Klaus-Dieter Mathes. 2016.

Publication: Contribution to book › Chapter

Angenommen/In Druck

mehr...

Inklusive Forschung : Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. / Buchner, Tobias (Editor); Koenig, Oliver (Editor); Schuppener, Saskia (Editor).

Bad Heilbrunn : Klinkhardt Verlag, 2016. 338 p.

Publication: Book › Anthology

mehr...

Zur Position Inklusiver Forschung : [Einführung in den Band]. / Schuppener, Saskia; Koenig, Oliver; Buchner, Tobias.

Inklusive Forschung: gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. ed. / Tobias Buchner; Oliver Koenig; Saskia Schuppener. Bad Heilbrunn : Klinkhardt Verlag, 2016. p. 13-21.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...