Veröffentlichungen


Sortieren: Datum | Autor | Titel

3227 Ergebnisse

Mixed methods in early childhood education. / Schoonenboom, Judith.

International handbook of early childhood education. ed. / Marilyn Fleer; Bert van Oers. Dordrecht, The Netherlands : Springer Netherlands, 2017. p. 269-293.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

A Field Experimental Design of a Strengths-Based Training to Overcome Academic Procrastination : Short- and Long-Term Effect. / Visser, Lennart; Schoonenboom, Judith; Korthagen, Fred A. J.

In: Frontiers in Psychology, Vol. 8, No. 1949, 07.11.2017, p. 1-12.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Toddlers‘ relationship-building to new caregivers in out-of-home day care : Security of attachment and caregiver sensitivity. / Ereky-Stevens, Katharina (Corresponding author); Funder, Antonia; Katschnig, Tamara; Malmberg, L.E.; Datler, Wilfried.

In: Early Childhood Research Quarterly, Vol. 42, No. 2018, 09.10.2017, p. 270-279.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

School Leadership as Gap Management : Curriculum Traditions, Changing Evaluation Parameters, and School Leadership Pathways. / Knapp, Mariella; Hopmann, Stefan.

Bridging Educational Leadership, Curriculum Theory and Didaktik: Non-affirmative Theory of Education. ed. / Michael Uljens; Rose M. Ylimaki. Cham : Springer, 2017. p. 229-256 (Educational Governance Research).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

How to Construct a Mixed Methods Research Design. / Schoonenboom, Judith; Johnson, R. Burke.

In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Vol. 69, No. 2 Supplement, 01.10.2017, p. 107-131.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Wise humanising creativity : Changing how we create in a virtual learning environment. / Chappell, Kerry; Walsh, Chris; Wren, Heather; Kenny, Karen; Schmoelz, Alexander; Stouraitis, Elias; Agogi, Ellinogermaniki.

In: International Journal of Game-Based Learning, Vol. 7, No. 4, 01.10.2017, p. 50-72.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres. / van Lankveld, Thea; Schoonenboom, Judith; Croiset, Gerda; Volman, Monique; Beishuizen, Jos.

In: Teaching and teacher education, Vol. 67, 10.2017, p. 399-409.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Lernen und Emotion. / Huber, Matthias.

In: Jugendhilfe, Vol. 55, No. Heft 5, 10.2017, p. 450-457.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Religion ist nicht nur Privatsache : Religiöse Bildung ist heute wichtiger denn je; ein Plädoyer für eine fundierte Auseinandersetzung. Und „Privatschulen“, die öffentlich werden. / Schluß, Henning.

In: Die Furche: Wochenzeitung für Gesellschaft, Politik, Kultur, Religion und Wirtschaft. 2017; 07.09.2017, p. 3.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Benner, Dietrich/ Von Oettingen, Alexander/ Peng, Zhengmei/ Stepkowski, Dariusz (2015): Bildung – Moral – Demokratie. Theorien und Konzepte moralischer Erziehung und Bildung und ihre Beziehungen zu Ethik und Politik. / Breinbauer, Ines Maria.

In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik. 2017; 93.Jg., 2, p. 304 – 307.

Publication: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review

mehr...

En, Boka (Interviewee). 2017. Polyamouröses aus der Sigmund-Freud-Universität. Radio Orange..

Publication: Electronic/multimedia output › Radio show

mehr...

"When I get that feeling" - Emotion and Emancipation in Childhood and Youth. / Huber, Matthias.

2017. 1-9 Paper presented at International Standing Conference for the History of Education 2017, Buenos Aires, Argentina.

Publication: Contribution to conference › Paper

mehr...

Schütz, Egon: Existenzialkritische Pädagogik, Reihe: Phänomenologische Erziehungswissenschaft, Band 2 Hrsg. von Malte Brinkmann. Wiesbaden: Springer VS 2017. / Breinbauer, Ines Maria.

In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR). 2017; 16/2017.

Publication: Other contribution to periodical › Book/Film/Event review

mehr...

Education for Children with Disabilities in Addis Ababa, Ethiopia : Developing a Sense of Belonging. / Schiemer, Margarita.

Cham : Springer, 2017. 200 p.

Publication: Book

mehr...

Hilfreich oder belastend? : Zur Bedeutung von Ritualen während der Eingewöhnungsphase im Kindergarten. / Haberl, Regina; Trunkenpolz, Kathrin.

In: Unsere Kinder. Das Fachjournal für Bildung und Betreuung in der frühen Kindheit, No. 4/2017, 08.2017, p. 22-23.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

A Performative Paradigm for Mixed Methods Research. / Schoonenboom, Judith.

In: Journal of Mixed Methods Research, 31.07.2017, p. 1-17.

Publication: Contribution to journal › Article

Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

mehr...

Causation in Mixed Methods Research : The Meeting of Philosophy, Science, and Practice. / Johnson, R. Burke; Russo, Federica; Schoonenboom, Judith.

In: Journal of Mixed Methods Research, 25.07.2017, p. 1-20.

Publication: Contribution to journal › Article

Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

mehr...

Kontrollen lösen keine Probleme. / Schluß, Henning (Interviewee).

In: Die Presse. 2017; 25.07.2017.

Publication: Other contribution to periodical › Interview

mehr...

Integrating the teaching role into one's identity : a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers. / van Lankveld, T (Corresponding author); Schoonenboom, J; Kusurkar, R A; Volman, M; Beishuizen, J; Croiset, G.

In: Advances in Health Sciences Education, Vol. 22, No. 3, 08.07.2017, p. 601-622.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

The Realist Survey : How Respondents’ Voices Can Be Used to Test and Revise Correlational Models. / Schoonenboom, Judith.

In: Journal of Mixed Methods Research, Vol. 11, No. 3, 01.07.2017, p. 308-327.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Umkämpfte Gender Studies. / Grenz, Sabine (Interviewee).

In: an.schläge - Das feministische Magazin. 2017; VII/2017.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Development and validation of a scale measuring approaches to work-related informal learning. / Froehlich, Dominik Emanuel; Beausaert, Simon A J; Segers, Mien S R.

In: International Journal of Training and Development, Vol. 21, No. 2, 01.06.2017, p. 130-144.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Inklusive Übergänge erforschen? : Ein Problemaufriss mit Empfehlungen. / Fasching, Helga.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2017. p. 17-28.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Inklusion im Übergang von der Schule in den Beruf in Österreich : Rechtliche, politische und institutionelle Rahmenbedingungen. / Fasching, Helga; Fülöp, Agnes.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017. p. 79-94.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

School Transitions from a Longitudinal Perspective. / Kilian, Michaela; Knapp, Mariella; Katschnig, Tamara; Geppert, Corinna; Werkl, Tanja.

Inklusive Übergänge: (Inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2017. p. 287-297.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. / Fasching, Helga (Editor); Geppert, Corinna (Editor); Makarova, Elena (Editor).

Bad Heilbronn : Julius Klinkhardt, 2017. 317 p.

Publication: Book › Anthology

mehr...

Inklusion, Bildung und Übergang. / Makarova, Elena.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2017. p. 41-52.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Warum wählen so wenige Männer das Studienfach Soziale Arbeit? : Einblicke in ein aktuelles Forschungsprojekt. / Haunberger, Sigrid; Makarova, Elena.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017. p. 173-190.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Forces in Non-Linear Transitions : On the Impact of Escape on Educational Pathways in Young Refugees’ Lives. / Proyer, Michelle; Atanasoska, Tatjana; Sriwanyong, Siriparn.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017. p. 211-228.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Emotion and Decision Making in Transition Research : A Mixed Methods Approach. / Huber, Matthias.

Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. ed. / Helga Fasching; Corinna Geppert; Elena Makarova. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt, 2017. p. 247-262.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Focus-Group mit LehrerInnen über die soziale Integration von gehörlosen / hörbehinderten SchülerInnen in der integrativen SEK I. / Felbermayr, Katharina.

2017. Poster session presented at Dies Facultatis der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft, Wien, Austria.

Publication: Contribution to conference › Poster

mehr...

Emotionale Markierungen und Bildungslaufbahnentscheidungen. / Huber, Matthias.

2017. Poster session presented at Internationales DoktorantInnenkolloquium zur Psychoanalytischen Forschung, Frankfurt am Main, Germany.

Publication: Contribution to conference › Poster

mehr...

Verantwortlichkeit in der Welt : Der klassische Bildungsbegriff heute und eine Relationierung von Bildungsforschung und Bildungstheorie. / Unterhuber, David.

Bildungsphilosophie im Diskurs. ed. / Sebastian Engelmann; Elisabeth Franzmann. Hamburg : Katzenberg, 2017. (Netze Kontexte Diskurse; Vol. 1).

Publication: Contribution to book › Chapter

Angenommen/In Druck

mehr...

In der Physik vertraut man den Experten eher. / Grenz, Sabine (Interviewee).

In: derstandard.at. 2017.

Publication: Other contribution to periodical › Interview

mehr...

Von Kompetenz, Medien und Medienkompetenz : Dieter Baackes interdisziplinäre Diskursbegründung der Medienpädagogik als Subdisziplin einer sozialwissenschaftlich orientierten Kommunikationswissenschaft. / Barberi, Alessandro.

Medienpädagogik: Eine Standortbestimmung. ed. / Christine Trültzsch-Wijnen. Baden-Baden : Nomos Verlagsgesellschaft, 2017. p. 143-163 (Medienpädagogik; Vol. 1).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

La historia del curriculum como camino real a la investigación educativa international : Historia, perspectivas, beneficios y dificultades. / Tröhler, Daniel.

In: Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, Vol. 21, No. 1, 04.2017, p. 202-232.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Bildung - Kultur und Öffentlichkeit - Zur politischen Relevanz "einheimischer Begriffe" am Beispiel einer Musikschule in der Provinz. / Schluß, Henning; Schluß, Verena.

Kulturelle Bildung – Bildende Kultur : Schnittmengen von Bildung, Architektur und Kunst. ed. / Gabriele Weiß. Bielelfeld : Transcript Verlag, 2017. p. 239 - 250.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Does excellence matter? : The influence of potential for excellence on students’ motivation for specific collaborative tasks. / Pullen, Annedien G. (Corresponding author); Griffioen, Didi M. E. (Corresponding author); Schoonenboom, Judith; de Koning, Björn B.; Beishuizen, Jos J.

In: Studies in Higher Education, 22.03.2017, p. 1-13.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Schluß, Henning (Editorial Journalist). 2017. Praxis: Wirkungen und Nebenwirkungen der Reformation : Interview. Österreichische Rundfunk (Ö1)..

Publication: Electronic/multimedia output › Radio show

mehr...

NOESIS Arbeitsbericht Nr. 16: Die Erfahrungen von Niederösterreichs Schülerinnen in der 9. Schulstufe. / Knapp, Mariella; Kilian, Michaela; Katschnig, Tamara; Geppert, Corinna; Bauer-Hofmann, Sonja (Subeditor).

49 p.

Publication: Other publication › Other

mehr...

„Verhindert ist auch behindert“ : Zur (Re-)Produktion von Behinderung in Einrichtungen der Behindertenhilfe. / Kremsner, Gertraud.

In: Behinderte Menschen. Zeitschrift für gemeinsames Leben, Lernen und Arbeiten, No. 01/2017, 4, 03.2017.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Bildung für alle. / Schluß, Henning.

Freiheit wagen: Ein Glaubenskurs zur Reformation. ed. / Wolf Krötke; Sibylle Sterzik. Berlin : Wichern Verlag GmbH, 2017. p. 89 - 90.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Analoger Junk. / Swertz, Christian.

In: Der Standard. 2017.

Publication: Other contribution to periodical › Newspaper/Magazine article

mehr...

Report on “Detoxing Narratives: Telling Other Stories in Different Ways”. / Krause, Sabine.

2017. Paper presented at Detoxing Narratives: Telling Other Stories in Different Ways., Wien, Austria.

Publication: Contribution to conference › Paper

mehr...

SchülerInnen an der Bildungsübertrittsschwelle zur Sekundarstufe I : Übertritts- und Verlaufsmuster im Kontext der Neuen Mittelschule in Österreich. / Geppert, Corinna.

Opladen : Barbara Budrich, 2017. 184 p.

Publication: Book

mehr...

"Bildungsbiographien" als Norm und Leistung gesellschaftlicher Teilhabe : Biographietheoretische Perspektiven. / Dausien, Bettina.

Bildung und Teilhabe: Zwischen Inklusionsforderung und Exklusionsdrohung. ed. / Ingrid Miethe; Anja Tervooren; Norbert Ricken. Wiesbaden : Springer VS, 2017. p. 87-110.

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Developing a teacher identity in the university context : a systematic review of the literature. / van Lankveld, Thea (Corresponding author); Schoonenboom, Judith; Volman, Monique; Croiset, Gerda; Beishuizen, Jos.

In: Higher Education Research & Development, Vol. 36, No. 2, 01.2017, p. 325-342.

Publication: Contribution to journal › Article

mehr...

Medienkompetenz und digitale Bildung aus medienpädagogischer Perspektive : Bericht für das Grünbuch „Digitalisierung und Politik“ des Zukunfts­ und Verfassungsausschusses des österreichischen Bundesrates. / Swertz, Christian.

10 p.

Publication: Other publication › Other

mehr...

Biography as a theoretical and methodological key concept in transnational Migration Studies. / Siouti, Irini.

The Routledge International Handbook on Narrative and Life History. ed. / Ivor Godson; Ari Antikainen; Molly Andrews; Pat Sikes. Routledge, 2017. (The Routledge International Handbook on Narrative and Life History).

Publication: Contribution to book › Chapter

mehr...

Katschnig, Tamara (Corresponding author); Geppert, Corinna (Author). 2017. Investigating Multiple Perspectives in a School Reform Process using a Multiple-Methods Evaluation Approach : a Discussion on the Basis of an Evaluation Project in Lower Austria (NOESIS). Sage Publications Ltd...

Publication: Electronic/multimedia output › Web publication

mehr...